Steeds meer bedrijven richten zich op de kunstmatige intelligentie, waaronder L’Oréal. Dit is ook nodig, omdat de kunstmatige intelligentie de komende jaren een belangrijke rol zal spelen.
De CEO van L’Oréal, Nicolas Hieronimus, verwacht dat AI het komende jaar een belangrijke rol zal spelen bij de groei van het bedrijf. Veel dingen die we op dit moment doen overstijgt AI met gemak.
L'Oréal is van plan om AI te gebruiken om data gestuurde inzichten uit te breiden, de creativiteit van onderzoekers te stimuleren en het werk te versnellen. Maar niet alleen L’Oréal is van plan AI te gebruiken, in deze tijd maken AI-gerelateerde plannen deel uit van de strategie van bijna elke organisatie.
Slechte data zorgen voor slechte modellen, dus IT-leiders moeten prioriteit geven aan upgrades van de infrastructuur. Het is de verwachting dat de budgetten voor data en AI dit jaar zullen groeien, omdat bedrijven bezig zijn met het wegnemen van belemmeringen voor de implementatie, zo blijkt uit een enquête van MIT Technology Review onder 600 technologieleiders.