Met de keycords wil Tesco de klant op een discrete manier de kans geven om aan te geven dat hij vanwege een onzichtbare handicap extra hulp behoeft. Het is een van de vele stappen die Tesco zet naar meer inclusiviteit voor klanten en collega’s met een handicap. De supermarktketen werkt er hard aan om iedereen zich welkom te laten voelen en de winkels zo toegankelijk mogelijk te maken.
De Britse supermarktketen Tesco hangt in zijn winkels keycords met zonnebloemenprint voor mensen met een onzichtbare handicap om de juiste hulp van personeel te krijgen. Zo kan het personeel deze mensen extra aandacht bieden in de vorm van bijvoorbeeld duidelijker face-to-face praten bij slechthorenden, helpen met inpakken of productlabels voorlezen aan slechtzienden. Tesco ondernam al meer stappen voor klanten en collega's met een handicap. Zo hebben momenteel al 49 vestigingen een gehandicapten-toilet, waarin mensen met een handicap extra ruimte en hulpmiddelen hebben om veilig en comfortabel naar het toilet te kunnen. Ook is Tesco’s kerstreclame voor het eerst volledig voorzien van audio-commentaar voor blinden en slechtzienden en in oktober 2019 testte de keten met een stil uurtje voor autisten.