Volgens TikTok hebben steeds meer merken de unieke en creatieve manieren omarmd waarop de TikTok gemeenschap zich uitdrukt. De ervaring is echt, luchtig en leuk, en zoals we in deze dynamische tijden hebben gezien, hebben merken het vermogen om een betekenisvolle en positieve impact te hebben op hun gemeenschap.
TikTok heeft vandaag officieel een wereldwijd zakelijk platform gelanceerd, 'TikTok For Business'. Het nieuwe platform biedt een groot aantal marketingtools aan voor merken en retailers. Retailers kunnen op het nieuwe platform hun eigen advertenties creëren en deze verbinden aan influencers die op TikTok actief zijn. Zo is er een tool ‘Topview’ waarin advertenties verschijnen, daarnaast zijn er ‘Brand Takeovers’ waarbij er maximaal vijf seconden lang video- of beeldadvertenties worden getoond. Het nieuwe platform biedt ook Augmented Reality functies. Met behulp van de tool kunnen TikTok gebruikers interactieve visuele effecten van merken toevoegen aan hun video's die een interactie aangaan met de fysieke omgeving om hen heen. Retailers zoals Asos en Burberry maken al gebruik van het nieuwe platform.