0 Coolblue integreert AI op eigen website Retail Outlook 28 november 2023 Trends Coolblue heeft onlangs kunstmatige intelligentie toegevoegd aan haar website in de vorm van een slimme assistent genaamd Chat G-Piet, specifiek ontworpen voor het maken van gedichten.
0 Amazon introduceert online autoverkoopplatform in de VS Retail Outlook 20 november 2023 Trends Amazon betreedt de autoverkoopmarkt in de VS, waardoor klanten eenvoudig online een nieuwe auto kunnen kopen en deze op hun gemak bij een lokale dealer kunnen ophalen of laten bezorgen. Hyundai is de eerste autofabrikant die volledige transacties via Amazon aanbiedt, volgens CEO Jaehoon (Jay) Chang, en dit markeert een innovatieve stap naar efficiëntere en duurzamere mobiliteit.
0 Wear introduceert een chatbot voor het reinigen van sneakers Retail Outlook 17 november 2023 Trends Wear stopte afgelopen zomer met hun sneaker-schoonmaakdienst, maar lanceert nu de Sneaker Cleaning Expert - een slimme AI-tool voor gepersonaliseerd advies over het onderhouden en reinigen van sneakers.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Roland van der Vorst Alyssa Vogelaar 23 november 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Roland van der Vorst, Head of Innovation bij Rabobank.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Fennemiek & Anne Mieke Roos Fennis 9 november 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Fennemiek Gommer en Anne Mieke Eggenkamp, beide Innovation Consultants en directieleden bij Caracta Business Innovation.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Johan van der Zanden Alyssa Vogelaar 26 oktober 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Johan van der Zanden, CMO bij Albert Heijn.
0 Bij Fabienne Chapot draait het om kleur, prints en vakmanschap! Dirk Mulder 4 december 2023 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Geertje van Bavel, Head of Impact van Fabienne Chapot.
2 “De passie voor het familiebedrijf is toen overgeslagen!” Dirk Mulder 17 november 2023 Podcasts ING Sector Banker Trade en Retail Dirk Mulder in gesprek met Bart Goossens algemeen directeur van Goossens Wonen & Slapen.
2 “Wij noemen ons de feel-good comfort wear brand!” Dirk Mulder 14 november 2023 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Marie-José Vermin CEO van 10Days.
1 Premium Retail Outlook Onderzoek 2023: wat verwachten retailers? Retail Outlook 4 april 2023 Reports Retailers moeten zich voorbereiden op schaarste. Dit blijkt uit ons Retail Outlook Onderzoek, dat inzichten biedt in de uitdagingen en impact hiervan op komend retailjaar.
0 Duurzaamheid en Retail Paula Boneschansker 10 maart 2023 Reports Wat is het effect van duurzaamheidsclaims in de Verenigde Staten?
0 Samen werken aan leefbare en toekomstbestendige kernen Thomas Dijkman 21 december 2022 Reports Binnensteden veranderen steeds meer in multifunctionele gebieden waar winkelen, wonen, horeca en cultuur elkaar versterken. Hoe gaat deze transformatie eruitzien?
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
1 Inflatie? Zo pak je het aan! Olaf Zwijnenburg 27 juni 2022 Blogs De kosten voor de retailer stijgen over vrijwel de gehele linie: productie, logistiek, bedrijfsvoering.
42 Albert Heijn lanceert nieuwe voetbalcampagne Retail Outlook 8 oktober 2020 42 Trends Albert Heijn Nieuwe markten Partnerships De Digitale Superconsument supermarkten Share (social) De supermarktketen werkt ook dit jaar weer intensief samen met de bond.
41 Wehkamp introduceert Women's Club Retail Outlook 30 september 2020 41 Trends Nieuwe markten Prioritijd Wehkamp Warenhuis Experience Partnerships De Digitale Superconsument Share (social) 'Of het nu gaat om kleding, woonaccessoires of een beautyproduct, wie kan dit beter presenteren dan dé vrouw van Nederland?', aldus Wehkamp.
40 André van Duin nieuw gezicht voor Hans Anders Retail Outlook 17 september 2020 40 Trends Hans Anders Nieuwe markten Partnerships De Digitale Superconsument Share (social) Optiek De commercial draait om één ding: herkenbaarheid, aldus Hans Anders.
71 KFC lanceert nieuwe campagne Retail Outlook 15 september 2020 71 Trends Digital Experience De Digitale Superconsument KFC food cross channel Share (social) Verantwoord Ondernemen transparantie Met de nieuwe campagne wil het bedrijf mensen dichter bij elkaar brengen, want een bucket eet je immers niet alleen.
37 Albert Heijn wil kinderen gezonder laten eten Retail Outlook 7 september 2020 37 Trends Albert Heijn Digital Experience De Digitale Superconsument supermarkten cross channel Share (social) Verantwoord Ondernemen transparantie 'Ongeveer de helft van de kinderen in Nederland eet dagelijks onvoldoende groente en fruit.
42 Coop begint actie met bekende voorleesvaders Retail Outlook 3 september 2020 42 Trends Prioritijd Experience De Digitale Superconsument supermarkten Coop Share (social) Op deze manier wil Coop de kinderboekenweek leuk laten beginnen.
15 Karwei gaat mee in 'upcycling'-trend Retail Outlook 20 augustus 2020 15 Trends Prioritijd De Digitale Superconsument Bouwmarkten Convenience Karwei hergebruik Share (social) consuminderen Een tweede leven geven aan je spullen is milieubewust, duurzaam én geldbesparend.
33 Nieuwe campagne van The Flower Farm is nu te zien Retail Outlook 13 augustus 2020 33 Trends The Flower Farm De Digitale Superconsument food Share (social) Verantwoord Ondernemen transparantie Oprichter Marcel van Wing wil met zijn bedrijf van invloed zijn op het behoud van het regenwoud.
42 Hema introduceert nieuw productlabel: 'Goede koop' Retail Outlook 12 augustus 2020 42 Trends Hema Individualisering Maatwerk communicatie De Digitale Superconsument Share (social) Overige Alexandra den Hartog, head of marketing campaign a.i.