Dropmaker Venco brengt Choco D'rop aan de man: een dropvariant omhuld met chocolade. Venco wil hiermee als marktleider vernieuwing aanbrengen in de betrekkelijk behouden dropmarkt: ‘We zochten naar een manier om mensen vaker te laten genieten, ook buiten de gebruikelijke dropmomenten. Met een lekkernij die, meer nog dan het alom geliefde dropje, draait om indulgence.’
Ook met de bijbehorende campagne wil Venco een revolutie ontketenen in de dropmarkt. Paul van Kuilenburg, strategy director bij Alfred, duidt de uitdaging bij het ontwikkelen van de campagne. ‘Drop is bij uitstek een typisch Nederlandse lekkernij. Venco adverteert dan ook met de pay-off ‘Lekker Nederlands’. Chocolade roept echter heel andere associaties op. Daarbij denk je eerder aan bevlogen Franse fijnproevers, dan aan typisch nuchtere Nederlanders. Tegelijk beseften we dat dit spanningsveld ook precies is wat Choco D’rop zo interessant maakt. Overdadig genieten, maar dan wel op z’n Nederlands. In de zoektocht naar impact hielp die tegenstelling ons om dicht bij het product te blijven.’