In de winkel staat digitalisering centraal, in het bijzonder de Bonprix-app. De smartphone is tot een onmisbare tool gemaakt in de winkel en moet de klant het ultieme gemak opleveren.
Bonprix opent in februari een nieuw winkelconcept in Hamburg. Alles wordt in de winkel onder het motto ‘Fashion Connect’, door middel van de app of digitale innovaties, uitgevoerd. Opvallend is dat er in de winkel van elk artikel maar één stuk hangt en er is van alle artikelen maar een beperkte voorraad aanwezig. Klanten kunnen een artikel reserveren via de app en dat wordt vervolgens klaargelegd in de winkel. Ook kunnen klanten het licht in de paskamers aanpassen en toont een aparte display de vervolgstappen voor bestelling en afrekening. Verder is het mogelijk om via één druk op de knop persoonlijk advies te vragen van een mode assistent. Afrekenen kunnen klanten zowel via de applicatie van Bonprix als zelfservice kassa’s doen. Op verzoek is het mogelijk om bij een bemande kassa af te rekenen. Winkelmedewerkers kom je er vrijwel niet tegen.