0 Spa stimuleert gezonder drinkgedrag in Nederland Retail Outlook 18 juni 2024 Trends Volgens mineraalwatermerk Spa drinkt tweederde van de Nederlanders niet genoeg water per dag.
0 Start nieuwe campagne voor biologisch voedsel Retail Outlook 17 juni 2024 Trends Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit lanceert een meerjarige campagne om consumenten te stimuleren vaker biologisch voedsel te kopen, met als doel het biologische landbouwareaal in Nederland te vergroten van 4,5% naar 15% in 2030.
0 Kweekvlees blijft uit Europa Retail Outlook 14 juni 2024 Trends Startups richtten zich aanvankelijk op kweekvlees om vlees te produceren zonder de veestapel uit te breiden.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
0 “Wij doen niet aan recycling, maar aan upcycling!” Dirk Mulder 18 juni 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Esther Smit, Rotterdams Zakenvrouw 2024 en CEO van Oxious (Best for the world 2022 B Corp) en Oxious Talent Factory.
2 “We luisteren echt wat daarin de vraag is van de klant!” Dirk Mulder 31 mei 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Julia Veer oprichter Clay And Glow.
3 “Kartent staat voor Karton en Tent, zo zijn we ook begonnen!” Dirk Mulder 15 mei 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Timo Krenn, CFO en medeoprichter van Kartent.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
111 HEMA producten nu online te koop bij Jumbo Retail Outlook 25 augustus 2020 111 Trends Hema Assortiment Nieuwe markten Warenhuis Partnerships supermarkten cross channel Online needs offline Jumbo Branches vervagen Het nieuwe midden In november vorig jaar werd de samenwerking tussen HEMA en Jumbo bekendgemaakt, waarna een deel van het assortiment van HEMA in de fysieke winkels van Jumbo is komen te liggen.
52 Instagram rolt QR-codes uit Retail Outlook 21 augustus 2020 52 Trends Prioritijd De Digitale Superconsument cross channel Instagram Online needs offline Convenience Search Overige Met de nieuwe functie kunnen bedrijven hun QR-code ergens plaatsen en klanten deze laten scannen om hun Instagram-account eenvoudig te openen.
65 Huawei komt met online én fysieke store naar Nederland Retail Outlook 7 augustus 2020 65 Trends Nieuwe markten Prioritijd De Digitale Superconsument Huawei cross channel Online needs offline Convenience Elektronica Search Nieuwe winkelconcepten Huawei heeft in verschillende landen al een (online) winkel geopend, en nu volgt dus ook Nederland.
45 Funky Pizza lanceert virtuele ober Retail Outlook 6 augustus 2020 45 Trends Funky Pizza Nieuwe markten Het nieuwe betalen food cross channel Online needs offline Nieuwe winkelconcepten De Spaanse pizzaketen speelt slim in op de coronacrisis.
47 Warenhuis Galeria Inno opent online marketplace Retail Outlook 3 juli 2020 47 Trends Galeria Inno Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis Partnerships cross channel Online needs offline Convenience ‘Dit zal Galeria Inno in staat stellen om het toonaangevende omnichannel-warenhuis voor nationale en internationale klanten in België te worden’, aldus Galeria Inno.
46 H&M zet in op online verkoop Retail Outlook 2 juli 2020 46 Trends De Digitale Superconsument cross channel H&M group Online needs offline Mode Search ‘We kunnen nu al zien dat de pandemie veranderingen in klantgedrag heeft veroorzaakt die de digitalisering van onze industrie zullen versnellen’, aldus H&M Group.
46 Diamantjuwelier start virtuele showroom Retail Outlook 9 juni 2020 46 Trends Individualisering Prioritijd Baunat De Digitale Superconsument Sieraden & Bijouterie cross channel Online needs offline Convenience Share (social) Maatwerk service 'Onze ervaring inmiddels is dat deze manier van virtueel verkopen heel goed werkt.
50 MR MARVIS opent eerste fysieke winkel Retail Outlook 3 juni 2020 50 Trends Prioritijd Experience cross channel mr. Marvis Online needs offline Mode Volgens MR MARVIS komt de opening van de winkel tegemoet aan de behoeftes van klanten.
39 Sue start bezorging ‘gezonde lekkernijen’ door heel Nederland Retail Outlook 13 mei 2020 39 Trends Nieuwe markten Partnerships food Sue cross channel Online needs offline De gebakjes van Sue waren al jarenlang verkrijgbaar in meer dan 120 horecazaken in Nederland en België, maar die zijn wegens de coronamaatregelen momenteel gesloten.