De vernieuwingen maken onderdeel uit van het vierjarenplan waarbij tegen 2021 80% van de filialen gemoderniseerd moet zijn. Voor het ontwerp van het nieuwe winkelconcept zijn zo’n 20.000 klanten geïnterviewd om hun wensen te achterhalen. In de nieuwe winkels is er gekozen voor natuurlijke materialen en aardetinten om een huiselijk gevoel te creëren. Daarnaast wordt de optimale looproute op het plafond weergegeven en is het lichtplan vernieuwd zodat het aansluit bij de nieuwe duurzaamheidsstrategie. Met het nieuwe concept hoopt C&A beter in te spelen op de veranderende klantbehoeften.
C&A opent in september in Nederland haar eerste winkel volgens het vernieuwde winkelconcept. Eerder waren verschillende winkels in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, België en Luxemburg al aan de beurt. De bestaande winkel in het Arnhemse winkelcentrum Kronenburg wordt deze maand uitgebreid tot een totale oppervlakte van 1.600 vierkante meter. Het nieuwe winkelconcept heeft drie belangrijke pijlers: een eenvoudige journey, een fijne winkelomgeving en heldere keuzes.