Canada Goose speelt met The Journey in op de optimale (merk)beleving en verwonderingswereld van de consument middels een deels virtuele reis door het poolgebied. De winkel werkt zonder voorraad en juist puur op bestelling. Klanten kunnen ter plekke zoeken naar producten op de interactieve displays.
Canada Goose, een kledingmerk voor outdoor activiteiten, maakte reeds haar nieuwe concept ''The Journey'' bekend. Dit innovatieve retail concept is gevestigd in het CF Sherway Gardens winkelcentrum in Toronto en betreft een interactieve en experimentele outdoor omgeving waarbij klanten zich wanen in de sfeer van de poolgebieden. De klant begint bij 'The Crevasse', waarna de 'Elements Room' volgt, waar klanten beelden en functies van de outdoor-kledinglijn kunnen ontdekken. Vervolgens gaat men naar de 'Gear Room', waar klanten vervolgens een Canada Goose jas aantrekken en accessoires kunnen pakken. Tot slot volgt de 'Cold Room', een ruimte waar het -12 graden is, waar sneeuw te vinden is en waar een digitaal transport naar het poolgebied wordt gemaakt. De klanten kunnen hier zelfs een verkoper inhuren voor een bepaalde tijd. Wanneer de klant iets wil bestellen kan dit via een display. Is je aankoop voor 14:00 in de middag gedaan, dan worden je producten nog dezelfde dag thuisbezorgd.