Data Insights: op naar een toekomst vol verbeelding
Reports Data analyse Toekomst 2030

Data Insights: op naar een toekomst vol verbeelding

Data-analisten hebben in deze onstuimige tijden enige zekerheid kunnen brengen. Nu is het tijd om een volgende stap te zetten naar een toekomst vol verbeelding. Bedrijven die verbeelding hoog in het vaandel hebben presteren vaak beter dan bedrijven die dit niet hebben. Het rapport van Kantar neemt je mee naar de toekomst van data analyse in 2030.

Vijf key takeaways:

  1. Verbeelding is de basis voor groei. Disruptieve merken hebben de afgelopen jaren beter gepresteerd ten opzichte van andere merken door differentiatie heel anders aan te pakken;
  2. De komende jaren draait data insights niet enkel meer om het verbinden van alle data, maar ook om het verrijken van het uitzicht;
  3. Empathie, provocatie en activatie worden de drie belangrijkste thema’s van data insights. Empathie dient de focus op de consument te plaatsen door het gebruik van verschillende data bronnen, het creëren van een perspectief en het laten zien van duidelijke conclusies. Provocatie draait om het hebben van een commerciële en dynamische focus. Als laatste focust activatie zich op het maken van impact door het aangaan van sterke relaties met partners en het reageren op de markt.
  4. Verbeelding is wat anders dan het enkel centraal stellen van de klant. Bedrijven die hoog scoren op beiden dimensies laten het beste resultaat zien;
  5. Insights afdelingen dienen niet enkel een focus te hebben op de cijfers uit de data, maar ook op zoek gaan naar een combinatie met consultancy. Insights afdelingen werken met feiten en zijn daardoor extra belangrijk in onstuimige tijden. Deze afdeling moet dan ook de leiding nemen in het vertellen van het verhaal van het bedrijf via de data, meer business skills aannemen zoals sales en consultancy en niet enkel een focus hebben op de feiten, maar een vertaalslag maken naar de toekomst.

Het hele rapport lees je via onderstaande link.

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op en dan "Zet in startscherm".

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op het drie-stippen menu en dan "Toevoegen aan startscherm".