De moderetailer speelt met de nieuwe dienst in op de coronacrisis door klanten op afstand te laten winkelen. Bijzonder is dat Gucci speciaal voor dit concept winkels heeft ingericht waar verder niks verkocht wordt, maar de ruimte puur als decor ingezet wordt. Het luxe modemerk heeft de Gucci Live service getest met een kleine groep adviseurs en is voorlopig alleen in Florence beschikbaar. Gucci is wel van plan om ook verder uit te breiden met vijf van deze winkels in New York, Tokio, Singapore, Shanghai en Sydney.
Modebedrijf Gucci heeft een virtuele service gelanceerd waarbij klanten via videogesprekken geholpen kunnen worden door personeelsleden van het luxemerk. De nieuwe service, Gucci Live, is een dienst waarbij een personeelslid gefilmd wordt in een high-tech winkel en zo klanten te woord staat. De klanten worden real-time geadviseerd via een chat optie. Het opvallende is dat de high-tech winkel in feite is ontworpen voor het lanceren van deze nieuwe service, en verder geen 'normale' winkelfuncties heeft. De winkel is bijvoorbeeld verlicht met heldere verlichting en hoogwaardige camera's, puur om de dienst zo kwalitatief mogelijk neer te zetten.