Het verhaal van Haribo en zijn gouden beren
Video's Haribo food bedrijfshistorie

Het verhaal van Haribo en zijn gouden beren

“Haribo macht Kinder froh und Erwachsene ebenso” – deze vrolijke super slogan maakte het Duitse familiebedrijf Haribo in 1920 beroemd en precies 100 jaar later is Haribo actief in 26 landen, heeft het bedrijf 7.000 werknemers in dienst en een jaarlijkse omzet van 2 miljard en wordt het nog steeds beheerd door familie Riegel in de derde generatie. Wat maakt het bedrijf uniek en hoe is het zo succesvol geworden?

Tot op de dag van vandaag is het recept van de Gouden Beer het best bewaarde geheim van het bedrijf. Bovendien zijn de financiële gegevens van het bedrijf niet openbaar, waardoor het moeilijker is om hun strategie echt te begrijpen. Wat we wel weten is hoe Haribo’s cultuur eruit zag en ziet: de baas heeft de plicht om voor alle werknemers goed te zorgen. Tegelijkertijd was er onder de leiding van Hans Riegel geen ruimte voor kritiek van medewerkers. Hij stond bekend als een patriarch die de volledige controle over zijn bedrijf wilde behouden. Met succes! Hij was onder andere zeer succesvol met zijn marketingstrategie die vooral gericht was op de wensen en wereld van kinderen. Tot de dag van vandaag is Haribo nog steeds in de handen van de derde generatie van de familie Riegel, die ook betrokken zijn bij het management. Hun doel: Haribo internationaal verder uitbreiden. Bekijk hier de ZDF documentaire:

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op en dan "Zet in startscherm".

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op het drie-stippen menu en dan "Toevoegen aan startscherm".