Klarna heeft aangekondigd dat het zijn shopping-app zal vernieuwen en verbeteren met nieuwe functies. De update omvat onder andere een persoonlijk afgestemde shopping feed die gebruikmaakt van AI-technologie, een persoonlijke shopping-service voor productadvies en de mogelijkheid om producten die via de app zijn gekocht door te verkopen.
Klarna heeft aangekondigd dat het zijn shopping-app nog aantrekkelijker wil maken door gepersonaliseerde productaanbevelingen te doen met behulp van kunstmatige intelligentie. De 'discovery shopping feed' wordt voortdurend bijgewerkt met nieuwe producten en aanbiedingen en wordt bij elke aankoop die in de app wordt gedaan, steeds beter. Gebruikers kunnen nu gratis persoonlijk winkeladvies krijgen via chat of video-oproepen via de nieuwe functie 'Ask Klarna', waarbij echte experts worden ingeschakeld. De mogelijkheid om eerder gekochte producten door te verkopen via aangesloten re-commerce platformen is ook beschikbaar, waarbij Tradera in Zweden al een partner is.
De vernieuwde app is momenteel beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Duitsland, maar niet alle nieuwe functies zijn overal al live. Het is nog niet bekend wanneer deze nieuwe functies in Nederland beschikbaar zullen zijn.