Tijdens de 'ABN AMRO Retailer of the Year' verkiezingen wordt jaarlijks de vakprijs voor de beste nieuwkomer uitgereikt. Eén van de genomineerden van 2021-2022 was 'Algoritmic Perfumery' die persoonlijke geuren creëert.
Wie ben je en wie wil je zijn? Twee vragen die oprichter Anahita Mekanik linkt aan het opdoen van parfum. Parfum is immers een manier om jezelf uit te drukken. Algorithmic Perfumery is de oplossing van de ondernemer. Via algoritmes, een extensieve vragenlijst en een unieke machine kunnen gebruikers hun eigen parfum creëren. De parfum wordt voor de ogen van de consument gemaakt en gecheckt op veiligheid om zo snel mogelijk door de consument gebruikt te worden. De machine kan momenteel meer unieke samples maken dan de hele parfumindustrie in één jaar doet. Deze innovatie wordt uitvoerig getest op internationale kunstfestivals, waar iedereen de mogelijkheid heeft te ontdekken wie die is. Jong, oud, man, vrouw, stoer, schattig etc. etc. Lees hieronder meer over Algorithmic Perfumery.