De Milk bar's flagship store speelt met hun concept in op een eet- en leerbare beleving. De consumenten worden meegenomen in een wereld vol zoete hapjes, de mooiste en lekkerste decoraties en kunnen zelf kiezen hoe zij deze ervaring invullen. Het pand is zo ingericht dat klanten puur zoete lekkernijen kunnen bewonderen en kopen, maar ook zelf kunnen creëren in een kookklas of van een expert.
Milk bar's flagship store in New York is een ultiem voorbeeld van een beleving rondom alles wat met toetjes, taart en zoetigheid te maken heeft. Milk bar is een innovatief concept waarbij gasten kunnen genieten van lekkere traktaties zoals zelfgemaakte koekjes en taarten. Daarnaast kunnen ze hun eigen kookkunsten testen. De flagship store biedt naast proeverijen en kooklessen ook 'Build-A's', een één op één sessie waarin je van een professional kan afkijken en leren hoe zij unieke koekjes en taarten creëren naar jouw smaak. Bij de 'Build a cookie' experience kan je een expert inhuren die voor jou een gepersonaliseerde koek of taart maakt.