0 BCC creëert prominentere plek voor duurzaam assortiment Retail Outlook 26 mei 2023 Trends BCC heeft nu een meer opvallende sectie in de winkel voor duurzame producten.
0 Zeeman lanceert zonnebrillenlijn Retail Outlook 25 mei 2023 Trends Zeeman heeft een eigen lijn met designzonnebrillen geïntroduceerd. Deze zonnebrillen kosten 24,99 euro of 49,99 euro (een vrij hoge prijs voor Zeeman's normen), maar ze zien eruit als echte designerbrillen.
0 Aldi Süd start met bezorging en click & collect in Duitsland Retail Outlook 24 mei 2023 Trends Vanaf juni 2023 zal supermarktketen Aldi Süd beginnen met het leveren van een gedeelte van hun producten aan huis in Duitsland.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
0 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Getir: ‘darkstore’ omgezet in supermarkt Dirk Mulder 16 december 2022 Video's ING Sector Banker Dirk Mulder neemt een kijkje in de recent geopende supermarkt van Getir in de Amsterdamse wijk De Pijp. Kijk je mee?
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met David Boyle Alyssa Vogelaar 25 mei 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughftul Thursday: auteur en ChatGPT-expert David Boyle.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Bob Ponsen Alyssa Vogelaar 11 mei 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Bob Ponsen, Founder van GiG Hard Seltzer.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Marcel Vogels & Mark Stockx Alyssa Vogelaar 4 mei 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Marcel Vogels en Mark Stockx, oprichters van RetailMedia.One.
0 Ik heb MUD-jeans opgericht met de gedachte om het beter te doen! Dirk Mulder 23 mei 2023 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Bert van Son: directeur en eigenaar van MUD Jeans.
0 “Een belangrijk doel is de meubelsector verder verduurzamen!” Dirk Mulder 15 mei 2023 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Okke Albers, oprichter van Studio HENK. Het designmerk maakt functionele meubels die een leven lang meegaan.
1 Mijn hart begon te roepen een maatschappelijke impact te maken! Dirk Mulder 5 mei 2023 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Tessa van Soest, directeur van B-Lab Benelux.
0 Premium Retail Outlook Onderzoek 2023: wat verwachten retailers? Retail Outlook 4 april 2023 Reports Retailers moeten zich voorbereiden op schaarste. Dit blijkt uit ons Retail Outlook Onderzoek, dat inzichten biedt in de uitdagingen en impact hiervan op komend retailjaar.
0 Duurzaamheid en Retail Paula Boneschansker 10 maart 2023 Reports Wat is het effect van duurzaamheidsclaims in de Verenigde Staten?
0 Samen werken aan leefbare en toekomstbestendige kernen Thomas Dijkman 21 december 2022 Reports Binnensteden veranderen steeds meer in multifunctionele gebieden waar winkelen, wonen, horeca en cultuur elkaar versterken. Hoe gaat deze transformatie eruitzien?
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
1 Inflatie? Zo pak je het aan! Olaf Zwijnenburg 27 juni 2022 Blogs De kosten voor de retailer stijgen over vrijwel de gehele linie: productie, logistiek, bedrijfsvoering.
37 Karma Shoarma gaat internationaal Retail Outlook 29 september 2020 37 Trends Import / Export Individualisering Nieuwe markten Maatwerk producten food Karma Shoarma Verantwoord Ondernemen transparantie Founder Pascal Labrie: 'Het is onze missie om samen de wereld een beetje beter te laten eten door mensen te laten ervaren hoe lekker plantaardige streetfood kan zijn.
33 IKEA lanceert wandelende catalogus Retail Outlook 9 september 2020 33 Trends Individualisering wonen IKEA Prioritijd Digital Experience Maatwerk producten cross channel Convenience Met de 'wandelende catalogus' wil IKEA een meer persoonlijke ervaring creëren voor klanten.
28 IKEA en LEGO brengen gezamenlijke collectie uit Retail Outlook 1 september 2020 28 Trends Individualisering IKEA Nieuwe markten Prioritijd Maatwerk producten Partnerships Convenience LEGO® Speelgoed IKEA en LEGO Group hebben hetzelfde doel en een gedeelde passie: ze willen meer ruimte creëren in huis om te kunnen spelen.
34 DHL begint nieuwe bezorgoptie: 'afgesproken plek' Retail Outlook 17 augustus 2020 34 Trends Individualisering Prioritijd Maatwerk producten DHL cross channel Convenience Snelle en flexibele logistiek Overige ‘De afgesproken plek speelt in op een duidelijke behoefte: ontvangers geven nu al vaak met briefjes op de deur aan waar ze hun pakje willen hebben wanneer ze dit niet persoonlijk kunnen aannemen.
33 Jumbo komt met vegetarische huismerklijn Retail Outlook 11 augustus 2020 33 Trends Individualisering Nieuwe markten Maatwerk producten food Jumbo Nieuwe winkelconcepten Verantwoord Ondernemen transparantie Jumbo wil met de nieuwe lijn een gevarieerd eetpatroon stimuleren.
42 ABN lanceert Tikkie Check voor horeca Retail Outlook 7 augustus 2020 42 Trends Individualisering Prioritijd Maatwerk producten Het nieuwe betalen food ABN Amro cross channel Convenience Tikkie Tikkie Check is in het afgelopen jaar uitgebreid getest op een tiental horecalocaties in heel Nederland, waarbij ook meer dan 1.000 consumenten en 106 horecamedewerkers zijn ondervraagd.
35 Nestlé opent KitKat Chocolatory in Sydney Retail Outlook 10 juli 2020 35 Trends Individualisering Nieuwe markten Prioritijd Maatwerk producten Experience Nestlé food Nieuwe winkelconcepten De winkel is geopend na het eerdere succes van een soortgelijke winkel in Melbourne.
33 Miele introduceert 3D ontwerpen voor huishoudelijke apparaten Retail Outlook 8 juli 2020 33 Trends Individualisering Prioritijd Maatwerk producten Miele Convenience Elektronica Op dit moment zijn er voornamelijk accessories beschikbaar, maar in de toekomst wil Miele ook onderdelen toevoegen die door een consument makkelijk te vervangen zijn.
33 Mojo en Vodafone openen virtuele concertzaal Retail Outlook 22 juni 2020 33 Trends Individualisering Nieuwe markten Digital Experience Maatwerk producten Partnerships cross channel Mojo Vodafone Overige De virtuele concertzaal is in eerste instantie gelanceerd omdat het momenteel niet mogelijk is om fysiek een concert bij te wonen door de coronacrisis.