ING Sector Banker Dirk Mulder gaat op bezoek bij de nieuwe Gamma in Barneveld. In Barneveld opende franchisenemer Filippo zeer recent een gloednieuwe Gamma. Uiteraard is de nieuwe winkel er eentje in Gamma's nieuwe Focus-concept, met verf en tuin als speerpunten.
In de winkel wordt nauw samengewerkt met de onlinekanalen. Het betekent dat ze de winkels steeds meer als service- en showroomlocaties gaan gebruiken. Je kunt ter plekke gordijnen, behang of tegels zien en voelen en je laten adviseren. Vervolgens kun je het meenemen of thuis laten bezorgen.
Echt anders is de ‘signing’ waardoor de klant heel eenvoudig, met slechts één blik alle afdelingen kan vinden en die zijn vormgegeven als packboards met daarop in frisse tinten de namen van de afdelingen.
Klanten voorzien van productinformatie en toelichting bij klussen of het (online) bestellen van producten kan via één van de vele zuilen in de winkel. Die hulp over klussen wordt ook gegeven via klusvideo’s, die klanten in de winkel kunnen bekijken én via een linkje naar hun eigen emailadres kunnen doorsturen. Verder is de nieuwe formule voorzien van een zagerij met een afkortzaag.