Het doel van de studio is om persoonlijk contact tussen de klant en schoonheidsadviseur te stimuleren. De grotere formules van Sephora zijn succesvol geweest, maar het bedrijf merkte de laatste tijd dat de shopbehoeftes van consumenten aan het veranderen zijn. Veel consumenten kopen online en hebben minder tijd om door een groot winkelcentrum te lopen. Een kleine shop in de buurt van je huis is dan de uitkomst.
Sephora experimenteert met een nieuwe formule: Sephora Studio. Sephora Studio is een boutique concept. De stores zijn een stuk kleiner en hebben een gerichter assortiment. Daarnaast wordt bij de vernieuwde formule gebruik gemaakt van nieuwe technologie. Zo is er geen kassa, maar dragen medewerkers digitale betaalsystemen op smartphones. Schoonheidsadviseurs hebben tevens de mogelijkheid om foto's te maken van de look van de klant. Daarbij worden alle producten van de look meteen zichtbaar en informatie daarover wordt per e-mail verzonden. De eerste vestiging is geopend in de US op The Newbury Street in Boston. Meerdere vestigingen van Sephora Studio zullen snel volgen.