0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
0 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 Trends Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
0 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 Trends In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
45 Cappy: het abonnement op mondkapjes Retail Outlook 8 juni 2020 45 Trends Assortiment Prioritijd Cappy Convenience Health & Wellness Het nieuwe midden Verantwoord Ondernemen transparantie De abonnementsdienst zorgt er met hun nieuwe idee voor dat het gemakkelijker wordt om mondkapjes op voorraad te hebben.
41 WATpod bevordert werken op anderhalve meter Retail Outlook 19 mei 2020 41 Trends Nederlandse Dutchband Prioritijd Convenience Air Cargo Nederland Elektronica Health & Wellness Verantwoord Ondernemen transparantie In de tijd van coronacrisis levert het benoemen van een te korte afstand tussen twee personen soms weerstand op.
36 Creaplan ontwikkelt innovatief meubilair voor veilige retailoplo Retail Outlook 11 mei 2020 36 Trends Creaplan Nieuwe markten Prioritijd Convenience Health & Wellness Nieuwe winkelconcepten Overige Verantwoord Ondernemen transparantie Creaplan biedt retailers verschillende oplossingen in de coronacrisis die in de winkel geplaatst kunnen worden als meubelstukken.
38 Zalando voegt mondkapjes toe aan het assortiment Retail Outlook 17 april 2020 38 Trends Assortiment Prioritijd Convenience Mode Health & Wellness Zalando Het nieuwe midden Op het moment worden alle beschikbare mondkapjes ingezet voor de coronacrisis en is er sprake van schaarste.
51 Albert Heijn en Jumbo plaatsen tijdelijk Rituals' Luxury Pop Ups Retail Outlook 14 april 2020 51 Trends Albert Heijn Nieuwe markten Prioritijd Partnerships Rituals supermarkten Convenience Jumbo Health & Wellness Nieuwe winkelconcepten Rituals wil in deze tijd dat het coronavirus van grote invloed is op onder andere de retailbranche toch beschikbaar blijven voor de consument.
41 Carrefour test Safety Cube Retail Outlook 14 april 2020 41 Trends Nieuwe markten Partnerships supermarkten Health & Wellness Carrefour Nieuwe winkelconcepten Citycubes Verantwoord Ondernemen transparantie De Safety Cube is na het invoeren van plexiglasschermen en markeringen op de grond de nieuwe maatregel van Carrefour om klanten meer veiligheid te bieden tijdens de coronacrisis.
38 The Next Web en Innofest begeleiden online hackathon Retail Outlook 2 april 2020 38 Trends Nieuwe markten Startup Amsterdam Digital Experience Partnerships cross channel Elektronica Innofest Health & Wellness The Next Web Branches vervagen Het initiatief #hackthecrisis is ontstaan in Estland en is overgenomen door TNW, Startup Amsterdam, Innofest en andere koplopers binnen de Nederlandse start-up- en innovatiewereld.
41 Uber toont solidariteit met introductie UberMedics Retail Outlook 2 april 2020 41 Trends Individualisering UberEats Prioritijd UberMedics Convenience Health & Wellness Reizen Maatwerk service Verantwoord Ondernemen Uber transparantie Het platform is ontstaan vanuit solidariteit richting alle zorgmedewerkers, omdat zij zich dagelijks moeten verplaatsen in de crisistijden rondom het coronavirus.
33 E.l.f. creëert extra aandacht voor coronavirus met TikTok-song Retail Outlook 1 april 2020 33 Trends Nieuwe markten Digital Experience Partnerships e.l.f. cross channel Health & Wellness Verantwoord Ondernemen transparantie De remix maakt deel uit van een campagne om het bewustzijn over het voorkomen van de verspreiding van het coronavirus te vergroten.