Zeeman maakt de schoenen uit protest tegen overdreven dure merken. Het bedrijf wil vooral een statement maken door transparantie te verschaffen binnen de productie van sneakers. De winst die wordt gemaakt met het Hybrid Z model, gaat naar het goede doel 'Save Our Sisters' in India.
Zeeman is een nieuwe campagne gestart met een extreem dure en een extreem goedkope sneaker. De retailer wilde uitzoeken waarom sommige sneakers zo duur zijn. Om dat uit te zoeken is Zeeman zelf sneakers gaan maken. Het zijn beide goede sneakers, maar het prijsverschil is enorm. Beide modellen zijn goedkoper dan sneakers van vergelijkbare kwaliteit van bekende merken. Het duurdere model, de Hybrid Z-gympen, kosten €200,- en hebben een extreem design, worden beperkt verkocht (slechts 500 stuks), zijn voorzien van een luxe doos en zijn exclusief te verkrijgen via een 'raffle' waarvoor je je kunt inschrijven via de website. Na de raffle zijn de schoenen vanaf 2 juni drie dagen lang te koop in de Zeeman pop-up stores in Nederland en België. De goedkope variant, de Basic Z, heeft Zeeman neer kunnen zetten voor slechts €12,99. Het gaat om een sneaker met een eenvoudig ontwerp die in grote aantallen verkocht gaat worden (20.000 stuks). Transport gaat over zee en de schoen is verkrijgbaar in alle Zeeman filialen.