0 Tikkie lanceert functie waar groepsuitgaven worden bijgehouden Retail Outlook 18 augustus 2022 Trends Met de functie genaamd ‘Groepie’ maakt Tikkie groepsbetalingen een stuk eenvoudiger.
0 Delhaize vervolgt proef met winkelrobot Retail Outlook 17 augustus 2022 Trends Supermarkt Delhaize gaat langer door met het experimenteren van winkelrobots in een aantal winkels.
0 McDonald's komt met sieraden gemaakt van zwerfafval Retail Outlook 16 augustus 2022 Trends McDonald's introduceert een limited edition collectie 14 karaat gouden en vergulde juwelen, gemaakt van echt zwerfafval.
2 Een bezoek aan de eerste kassaloze winkel van ALDI Nederland Retail Outlook 18 juli 2022 Video's 20 juli is het zover: de eerste kassaloze supermarkt van ALDI Nederland opent haar deuren in Utrecht!
0 Op bezoek bij de nieuwe Gamma in Barneveld Dirk Mulder 29 juni 2022 Video's ING Sector Banker Dirk Mulder bezoekt Gamma in Barneveld. Deze nieuwe winkel is uiteraard ingericht volgens het nieuwe Focus-concept, met verf en tuin als speerpunten.
0 Op bezoek bij het geautomatiseerde distributiecentrum van Ochama Dirk Mulder 24 juni 2022 Video's ING Sector Banker Dirk Mulder gaat op bezoek bij het volledig geautomatiseerde distributiecentrum van Ochama in Berkel en Rodenrijs.
0 Thoughtful Thursday | Recap met Frank en Ernst-Jan Alyssa Vogelaar 30 juni 2022 Webinars Deze week blikken Frank en Ernst-Jan terug op de Thoughtful Thursday sessies van het afgelopen half jaar.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Matthijs Storm Alyssa Vogelaar 23 juni 2022 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Matthijs Stom, CEO van Wereldhave.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Michiel Witteveen Alyssa Vogelaar 16 juni 2022 Webinars Vandaag te gast bij Thoughtful Thursday: Michiel Witteveen, CEO van Mirage Retail Group.
0 Naar een ecosysteem rond gezondheid | Colruyt Group & JIMS ruben broodcoorens 13 juli 2022 Podcasts Vandaag aan onze microfoon: Pieterjan Nuitten, verantwoordelijk voor JIMS Fitness binnen Colruyt Group.
0 Alles over innovatieve winkeltechnologie met Tibert Verhagen ruben broodcoorens 6 juli 2022 Podcasts Aan onze microfoon: Tibert Verhagen. Tibert is professor e-business bij de Hogeschool van Amsterdam, veelvuldig gepubliceerd onderzoeker en mede-bezieler van het Retail Innovatie Platform.
0 Parfumado laat mensen kennismaken met high-end producten Dirk Mulder 4 juli 2022 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Martijn van Rooy, oprichter van Parfumado.
0 Rabobank Retail Update | Juli 2022 Olaf Zwijnenburg 7 juli 2022 Reports Ontdek recente ontwikkelingen rond de kernthema’s in retail in deze maandelijkse retail update van Rabobank.
0 Retail Innovations 17 (2022) Retail Outlook 5 juli 2022 Reports "Retail is ever-changing" - tegenwoordig worden retailers en merken gevraagd om consequent verwachtingen van klanten te overtreffen. Hoe maak je je klaar voor de toekomst?
0 Verantwoord ondernemen in e-commerce: een Europese benchmark Retail Outlook 30 maart 2022 Reports Verantwoord Ondernemen is tegenwoordig niet meer weg te denken binnen retail. Hoe zit dit binnen e-commerce? Laat je inspireren door een groot aantal Europese webwinkels.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
11 Virtual Store Tour: De Bijenkorf op de Dam frank quix 21 juni 2021 Stores De grootste winkel van Nederland is nu virtueel te bezoeken: loop digitaal door De Bijenkorf op de Dam in Amsterdam.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
1 Inflatie? Zo pak je het aan! Olaf Zwijnenburg 27 juni 2022 Blogs De kosten voor de retailer stijgen over vrijwel de gehele linie: productie, logistiek, bedrijfsvoering.
18 Amazon komt met duurzaam label Retail Outlook 29 september 2020 18 Trends amazon Prioritijd Convenience Overige Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Voor Amazon is dit een grote stap naar het verduurzamen van het bedrijf.
20 Gazelle opent uniek Experience Center Retail Outlook 17 augustus 2020 20 Trends Nieuwe markten Prioritijd Fiets & Vrije Tijd Experience Gazelle Nieuwe winkelconcepten Open en eerlijk transparantie Gazelle wil hiermee de ervaring voor bezoekers nog beter maken.
16 Boy Smells lanceert Pride-collectie Retail Outlook 15 juni 2020 16 Trends Assortiment Boy Smells wonen Het nieuwe midden Open en eerlijk transparantie Het kaarsen- en ondergoedmerk zorgt er met hun Pride-collectie voor dat de Pride-maand ondanks de coronacrisis toch gevierd wordt.
17 Momaa promoot slow working met meubels op maat Retail Outlook 14 april 2020 17 Trends Individualisering wonen Nieuwe markten Maatwerk producten Nieuwe winkelconcepten Momaa Open en eerlijk transparantie Momaa onderscheidt zich in de meubelindustrie door in te spelen op persoonlijk aanbod.
23 Lidl transparant over producenten huismerken Retail Outlook 3 april 2020 23 Trends Nieuwe markten Lidl Duitsland Partnerships supermarkten Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Lidl heeft als doel om duurzamer en transparanter op te treden wat betreft de productie en producenten.
19 H&M gaat leveranciers delen Retail Outlook 9 maart 2020 19 Trends Nieuwe markten Partnerships Mode H&M Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Met deze nieuwe stap wil de Zweedse modegroep de mode-industrie duurzamer maken, kennis delen en de logistieke keten transformeren en verbeteren om de sector zo toekomstbestendig te maken.
20 Aldi publiceert productielocaties textiel Retail Outlook 28 februari 2020 20 Trends De Digitale Superconsument supermarkten Aldi Search Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Deze stap past volgens Aldi binnen het MVO-beleid om transparant en verantwoord te ondernemen.
18 Burger King presenteert beschimmelde Whopper in reclamecampagne Retail Outlook 21 februari 2020 18 Trends Burger King food Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Burger King wil met deze reclamecampagne laten zien dat zij een nieuwe focus heeft wat betreft hun fastfood voedsel: een beweging richting natuurlijke en bewuste voeding.
17 Kleding van Femmes du Sud vertelt eigen verhaal Retail Outlook 3 februari 2020 17 Trends Prioritijd De Digitale Superconsument Convenience Mode Search Femme du Sud Open en eerlijk transparantie Hiermee speelt Femmes du Sud in op de wens van de consument, die steeds meer wil weten over de herkomst van artikelen.