Volgens KLM is de vraag naar een dergelijk product de afgelopen jaren sterk gestegen. Het bedrijf speelde al langer met het idee om klanten gebundelde vluchten aan te bieden, maar dit was tot nu toe lastig in te richten in haar systemen. KLM geeft aan klaar te zijn om dit product commercieel in de markt te zetten. Het bedrijf moet de laatste jaren opboksen tegen prijsvechters als Ryanair en Easyjet en hoopt zich met de strippenkaart te kunnen onderscheiden.
Vanaf oktober bestaat er bij zowel KLM als zustermaatschappij Air France de mogelijkheid om te vliegen met een strippenkaart. De KLM Flight Bundle is geschikt voor zowel bedrijven als particulieren die veel vliegen binnen Europa. De bundel varieert van drie tot dertig Europese vluchten en voor de bundel geldt een vaste en lagere prijs per vlucht. De prijs wordt gebaseerd op een aantal factoren. Hoe simpeler de bundel, hoe goedkoper de strippenkaart. De prijs wordt vooral bepaald door de flexibiliteit en wensen van de reiziger en het aantal personen dat gebruik maakt van de Flight Bundle. Bovendien hoef je bij de aanschaf van een strippenkaart maar één keer boekingskosten te betalen.