0 Spa stimuleert gezonder drinkgedrag in Nederland Retail Outlook 18 juni 2024 Trends Volgens mineraalwatermerk Spa drinkt tweederde van de Nederlanders niet genoeg water per dag.
0 Start nieuwe campagne voor biologisch voedsel Retail Outlook 17 juni 2024 Trends Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit lanceert een meerjarige campagne om consumenten te stimuleren vaker biologisch voedsel te kopen, met als doel het biologische landbouwareaal in Nederland te vergroten van 4,5% naar 15% in 2030.
0 Kweekvlees blijft uit Europa Retail Outlook 14 juni 2024 Trends Startups richtten zich aanvankelijk op kweekvlees om vlees te produceren zonder de veestapel uit te breiden.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
0 “Wij doen niet aan recycling, maar aan upcycling!” Dirk Mulder 18 juni 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Esther Smit, Rotterdams Zakenvrouw 2024 en CEO van Oxious (Best for the world 2022 B Corp) en Oxious Talent Factory.
2 “We luisteren echt wat daarin de vraag is van de klant!” Dirk Mulder 31 mei 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Julia Veer oprichter Clay And Glow.
3 “Kartent staat voor Karton en Tent, zo zijn we ook begonnen!” Dirk Mulder 15 mei 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Timo Krenn, CFO en medeoprichter van Kartent.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
40 Kijkshop is terug in de online winkelstraat Retail Outlook 18 december 2019 40 Trends Elektronica Het nieuwe midden Verantwoord Ondernemen Kijkshop Price-value transparantie Door het werken met dropshipping verwacht Kijkshop veel kosten te kunnen besparen en scherpe prijzen te kunnen blijven bieden.
45 Primark producten vier keer zo duur aangeboden bij Amazon Retail Outlook 16 oktober 2019 45 Trends amazon Primark cross channel Online needs offline Mode Speelgoed Het nieuwe midden Overige Price-value Primark wil via dit Twitter-bericht klanten aanmoedigen de winkels te bezoeken om waar voor hun geld te krijgen.
36 VanMoof stapt ook in leasemodel Retail Outlook 9 oktober 2019 36 Trends Nieuwe markten Vanmoof Fiets & Vrije Tijd Nieuwe winkelconcepten Het nieuwe midden Price-value VanMoof is niet de eerste speler die inspeelt op de gunstige regeling met betrekking tot het leasen van een fiets.
78 Eigen merk voor Coolblue Retail Outlook 11 juli 2019 78 Trends Assortiment Nieuwe markten Coolblue Elektronica Branches vervagen Nieuwe winkelconcepten Het nieuwe midden Price-value Coolblue omschrijft BlueBuilt als gewoon, goede producten met de beste prijs-kwaliteitverhouding.
72 Afound van H&M gelanceerd Retail Outlook 4 juli 2018 72 Trends Nieuwe markten Afound Mode H&M Nieuwe winkelconcepten Het nieuwe midden Price-value Het idee van H&M was om een innovatieve marktplaats te starten in de off-price sector.
47 Zeeman voert groeitempo op Retail Outlook 8 juni 2018 47 Trends Zeeman Het nieuwe midden Overige Price-value Zeeman verovert een steeds groter deel van de textielretail in het lage segment.
55 IKEA komt met minimalistische speaker Retail Outlook 13 april 2018 55 Trends wonen Elektronica IKEA Het nieuwe midden Price-value IKEA slaat een nieuwe weg in en betreedt de markt van draagbare luidsprekers.
53 Diesel lanceert een eigen namaakmerk genaamd 'Deisel' Retail Outlook 12 februari 2018 53 Trends Nieuwe markten Mode Nieuwe winkelconcepten Diesel Het nieuwe midden Price-value Diesel lanceert het label ‘Deisel’ om spot te drijven met namaakkleding.
57 H&M ontwikkelt online kortingsplatform Retail Outlook 9 januari 2018 57 Trends Nieuwe markten Partnerships cross channel Online needs offline Mode H&M Nieuwe winkelconcepten Het nieuwe midden Price-value H&M heeft te maken met flinke omzetdalingen omdat er steeds minder klanten naar de winkels komen en deze daling niet gecompenseerd kan worden met online verkoop.