Marks & Spencer wil zijn huidige reputatie veranderen. Mensen zien de retailer momenteel als een winkel voor alleenstaanden en koppels, maar Marks & Spencer wil er ook zijn voor gezinnen die hun wekelijkse boodschappen gaan doen. Onlangs kondigde Marks & Spencer aan een deal te hebben gesloten met de Britse online supermarkt Ocado, die de nieuwe hoofdleverancier food zal gaan worden van het bedrijf. Door een volledig food assortiment aan te bieden hoopt Marks & Spencer dé nieuwe boodschappenwinkel voor gezinnen te worden.
Marks & Spencer wil meer ruimte vrijmaken voor food in zijn winkels. Dit betekent dat er gaat worden gekort op het aantal vierkante meters kleding. Op dit moment zijn er slechts 10 vestigingen die het volledige food assortiment aanbieden. De retailer wil naast het uitbreiden van het food aanbod in bestaande winkels ook nieuwe (grote) winkels openen die beter aangepast zijn op de wensen van gezinnen die hun wekelijkse boodschappen komen doen. De nieuwe winkels zullen zo'n 12.000 - 15.000 vierkante meter worden.