0 Bezoekersaantallen tijdens lockdown Carly Leget 23 februari 2021 Blogs Sinds 15 december zijn alle niet-essentiële winkels gesloten: wat betekent dit voor het bezoekersaantal in wijkwinkelcentra, waar een deel van de winkels wel geopend is?
0 Online platforms: meedoen of niet? Olaf Zwijnenburg 22 februari 2021 Blogs Online retail groeit al jarenlang veel harder dan fysieke retail - de afweging om wel of niet met platforms te gaan samenwerken is maatwerk en vraagt om een strategische, operationele en financiële analyse.
0 Breaking brands – Leer van Amazon Fresh, C&A & Carturesti Retail Outlook 28 januari 2021 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten die inspelen op de verschillende retailtrends voor nu en de toekomst - welke breaking brands gaan jou inspireren?
1 Premium Virtual Store Tour: Goossens Nuenen Frank Quix 28 januari 2021 Video's Ontdek de grootste winkel die we tot nu toe virtueel beschikbaar hebben gemaakt: de winkel van Goossens in Nuenen.
1 Premium Virtual Store Tour: Mensperience Frank Quix 25 januari 2021 Video's De winkel van Only for Men in Doesburg is een waar feest voor mannen die van mode houden - breng nu een virtueel bezoekje aan deze Mensperience.
6 Virtual Store Tour: Miniso Frank Quix 18 januari 2021 Video's Miniso is een nieuw concept in Nederland. Tot nu toe heeft Mirage Retail Group drie vestigingen geopend. Neem een kijkje in de grootste vestiging: Eindhoven.
0 Rabobank Retail Update | Februari 2021 Olaf Zwijnenburg 2 februari 2021 Reports Het is een ongekend zware periode voor de Nederlandse detailhandel. De Rabobank Retail Update staat bomvol met relevante ontwikkelingen in de retailsector.
1 Retail Innovations 2021 – Retail never stands still Alyssa Vogelaar 19 januari 2021 Reports In dit rapport vind je vijftig innovatieve cases uit meer dan vijftien landen die vier verschillende retailtrends voor 2021 aantonen. Change is here!
0 Rabobank KwartaalUpdate Retail en Groothandel Olaf Zwijnenburg 14 januari 2021 Reports Hoe ziet 2021 eruit voor retailers en groothandels? Ontdek het in de eerste Rabobank KwartaalUpdate van 2021 door Jos Voss en Olaf Zwijnenburg.
2 In gesprek met Floris Venneman van Bureauvijftig Dirk Mulder 19 februari 2021 Podcasts Deze week gaat Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Floris Venneman van Bureauvijftig.
3 In gesprek met met Eva van Schijndel van Savara Intimates Dirk Mulder 12 februari 2021 Podcasts Nog even en het is Valentijn: geen beter moment om in gesprek te gaan met Eva van Schijndel, oprichter van lingeriemerk Savara Intimates.
2 In gesprek met Joost Wels en Jan Noud Hutten van HelloChair Dirk Mulder 5 februari 2021 Podcasts Deze week gaat ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Joost Wels en Jan Noud Hutten van HelloChair.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Jeroen Hubert Alyssa Vogelaar 25 februari 2021 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Jeroen Hubert, oprichter van HEROIC en WeFind.one.
1 Premium Thoughtful Thursday | In gesprek met Sander Lusink Alyssa Vogelaar 18 februari 2021 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Sander Lusink, Brand Director bij Oger Fashion.
4 Premium Arjan Schuurman over retailen in het nieuwe normaal Retail Outlook 12 februari 2021 Webinars Frank Quix gaat in gesprek met Arjan Schuurman, Algemeen Directeur bij Schuurman Schoenen: samen blikken zij terug op het bijzondere 2020, waarin er nieuwe oplossingen zijn bedacht voor de klant en de online verkopen enorm stegen.
34 In gesprek met Floris Venneman van Bureauvijftig Dirk Mulder 19 februari 2021 34 Podcasts bureauvijftig ouderen digitalisering corona Deze week gaat Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Floris Venneman van Bureauvijftig.
11 Fit at Home met de sportcollectie van My Jewellery Retail Outlook 7 januari 2021 11 Trends My jewellery accessoires Nieuw Concept corona My Jewellery lanceert een eigen sportcollectie genaamd ‘Fit at Home’: een speciale collectie die onder meer bestaat uit basic shirts, sportbeha’s, hoodies en sportleggings, maar ook accessoires als thermoflessen en sokken.
5 Artis lanceert 'shitty' campagne Retail Outlook 24 december 2020 5 Trends Artis dierentuin Campagne corona In de nieuwe online campagne van Artis spelen poepende pinguïns, kamelen en olifanten de hoofdrol, die verwijzen naar het 'shitty' jaar dat de Amsterdamse dierentuin heeft beleefd
4 IKEA maakt peperkoekpatronen van meubels Retail Outlook 17 december 2020 4 Trends IKEA wonen corona vakantie kerst Tijdens een vakantieseizoen dat er anders uitziet, proberen veel mensen het beste te halen uit de vakantietradities die ze dit jaar nog kunnen meemaken: het huis versieren, klassieke films kijken en lekkernijen bakken.
15 Troosten op falen en opstaan met dit nieuwe biertje Retail Outlook 17 december 2020 15 Trends Wink Homeland Drank bier corona Afgelopen jaar was triest genoeg, vonden ook de creatievelingen van experiential agency Wink en brouwerij Homeland.
48 Het belang van een e-commerce strategie Dirk Mulder 11 december 2020 48 Blogs doe-het-zelf E-commerce corona Retail is afhankelijk van de verdere ontwikkeling van het virus: juist in deze onzekere tijden is het acteren op trends en ontwikkelingen cruciaal. In deze bijdrage staat ING Sector Banker Dirk Mulder stil bij de omzetverschuiving die plaatsvindt, de impact van digitalisering op de (doe-het-zelf) retail en die kansen die hierdoor ontstaan.
92 Resilient Retail in 2020 - The 5 E's Franziska Röhnelt 30 november 2020 92 Blogs corona impact shifts Experience efficiency envrironment ecosystem expertise In 2020, the world is upside down: in only a few weeks many markets came to a full stop, where in many occasions non-essential stores had to close, consumer behaviour was impacted massively by lockdowns and social distancing and retail companies are adapting to the new normal.
125 WE opent een Fashion Statement Frank Quix 27 november 2020 125 Video's WE Fashion Mode mode statement Nieuw Concept corona In bijzondere tijden zijn er ook lichtpuntjes: zo opende WE Fashion op 26 november een nieuw mode statement op de Kalverstraat in Amsterdam.
335 Premium Thoughtful Thursday | In gesprek met Ruud van Munster Maxime Kerstholt 26 november 2020 335 Webinars thoughtful thursday da drogisterij geschiedenis corona Nieuw Concept Sinds de oprichting van DA in 1942 staat het bieden van producten gericht op verzorging en gezondheid centraal - Algemeen Directeur Ruud van Munster vertelt over de geschiedenis met de bijkomende faillissementen en overnames én blikt vooruit op de nieuwe weg die DA in gaat slaan.