0 Vrumona versnelt duurzaamheid en relevantie Retail Outlook 23 april 2024 Trends Vrumona, nu onder Royal Unibrew, versnelt haar inspanningen op het gebied van efficiëntie en verduurzaming, en introduceert daarbij een vernieuwde missie: "we change drinking for the better." Deze overname opent de deur naar nieuwe mogelijkheden voor innovatie en verbetering van de bedrijfsprocessen.
0 Let op valkuilen bij AI-gestuurde klantcommunicatie! Retail Outlook 22 april 2024 Trends AI-gedreven chatbots veranderen klantcommunicatie in retail, vergelijkbaar met de impact van de eerste iPhone.
0 E-commerce, de nieuwe Tata Steel? Retail Outlook 19 april 2024 Trends Het is het dertigjarig jubileum van e-commerce, maar er is bezorgdheid over de houdbaarheid van de huidige werkwijze.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
48 André van Duin nieuw gezicht voor Hans Anders Retail Outlook 17 september 2020 48 Trends Hans Anders Nieuwe markten Partnerships De Digitale Superconsument Share (social) Optiek De commercial draait om één ding: herkenbaarheid, aldus Hans Anders.
74 Premium Thoughtful Thursday | Jan-Derek Groenendaal (GrandVision) Alyssa Vogelaar 16 juli 2020 74 Webinars thoughtful thursday Grandvision Optiek Disruptie Frank Quix en Ernst-Jan Smids gaan met Jan Derek Groenendaal in gesprek over hoe 2020 veranderde van een topjaar in een crisis en hoe GrandVision Benelux nu de draad weer oppakt.
43 Opium creëert een optische illusie in zijn pop-upstore Retail Outlook 6 april 2020 43 Trends Nieuwe markten Prioritijd Experience Opium Nieuwe winkelconcepten Optiek Met het interieur wil het merk inspelen op de diverse manieren waarop je interactie met de klant kunt hebben.
47 Indicatie ooggezondheid kind dankzij oogtest van Pearle Retail Outlook 21 augustus 2019 47 Trends Individualisering Overige Maatwerk service Overig Optiek Pearle Opticiens De aanleiding van deze oogtest is de toename van bijziende kinderen, die per dag te lang gebruikmaken van smartphones en tablets.
53 GrandVision koopt het Spaanse Óptica2000 Retail Outlook 21 februari 2019 53 Trends Import / Export Nieuwe markten Nieuwe winkelconcepten Optiek Grandvision De overname vergroot het marktaandeel van GrandVision in Spanje en biedt tevens nieuwe groeimogelijkheden.
46 Warby Parker lanceert virtuele AR app Retail Outlook 5 februari 2019 46 Trends Individualisering Warby Parker Prioritijd De Digitale Superconsument cross channel Optiek Dit opnieuw een voorbeeld van de groei van augmented reality (AR)-technologie in de retailsector en levert een meer directe ervaring op voor klanten die geïnteresseerd zijn in de aankoop van Warby Parker-brillen.
50 Ray-Ban opent brandstores in Den Haag en Amsterdam Retail Outlook 13 juli 2018 50 Trends Prioritijd Experience cross channel Online needs offline Ray-Ban Optiek Ray-Ban vindt fysieke winkels belangrijk om zijn merk uit te dragen.
50 Komono wil aantal fysieke winkels verdubbelen Retail Outlook 17 mei 2018 50 Trends Prioritijd Experience Sieraden & Bijouterie cross channel Komono Online needs offline Optiek Volgens Janssen, een van de twee oprichters, zijn meer fysieke winkels nodig om het grotere verhaal van het merk te vertellen.
67 Eerste online oogtest wordt uitgerold Retail Outlook 15 mei 2018 67 Trends Individualisering Ace & tate Easee Prioritijd De Digitale Superconsument Convenience Search Maatwerk service Optiek De online oogtest maakt het meten van de ogen makkelijker voor klanten.