0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 “Daar is mijn aversie tegen plastic ontstaan!” Dirk Mulder 21 juni 2024 Podcasts Elk jaar belanden 1,5 miljard plastic tandpasta tubes op stortplaatsen en in onze oceanen. Daarom wil Smyle badkamers vrij van plastic maken.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
128 Premium Thoughtful Thursday | Jan-Derek Groenendaal (GrandVision) Alyssa Vogelaar 16 juli 2020 128 Webinars thoughtful thursday Grandvision Optiek Disruptie Frank Quix en Ernst-Jan Smids gaan met Jan Derek Groenendaal in gesprek over hoe 2020 veranderde van een topjaar in een crisis en hoe GrandVision Benelux nu de draad weer oppakt.
49 Opium creëert een optische illusie in zijn pop-upstore Retail Outlook 6 april 2020 49 Trends Nieuwe markten Prioritijd Experience Opium Nieuwe winkelconcepten Optiek Met het interieur wil het merk inspelen op de diverse manieren waarop je interactie met de klant kunt hebben.
53 Indicatie ooggezondheid kind dankzij oogtest van Pearle Retail Outlook 21 augustus 2019 53 Trends Individualisering Overige Maatwerk service Overig Optiek Pearle Opticiens De aanleiding van deze oogtest is de toename van bijziende kinderen, die per dag te lang gebruikmaken van smartphones en tablets.
55 GrandVision koopt het Spaanse Óptica2000 Retail Outlook 21 februari 2019 55 Trends Import / Export Nieuwe markten Nieuwe winkelconcepten Optiek Grandvision De overname vergroot het marktaandeel van GrandVision in Spanje en biedt tevens nieuwe groeimogelijkheden.
48 Warby Parker lanceert virtuele AR app Retail Outlook 5 februari 2019 48 Trends Individualisering Warby Parker Prioritijd De Digitale Superconsument cross channel Optiek Dit opnieuw een voorbeeld van de groei van augmented reality (AR)-technologie in de retailsector en levert een meer directe ervaring op voor klanten die geïnteresseerd zijn in de aankoop van Warby Parker-brillen.
51 Ray-Ban opent brandstores in Den Haag en Amsterdam Retail Outlook 13 juli 2018 51 Trends Prioritijd Experience cross channel Online needs offline Ray-Ban Optiek Ray-Ban vindt fysieke winkels belangrijk om zijn merk uit te dragen.
53 Komono wil aantal fysieke winkels verdubbelen Retail Outlook 17 mei 2018 53 Trends Prioritijd Experience Sieraden & Bijouterie cross channel Komono Online needs offline Optiek Volgens Janssen, een van de twee oprichters, zijn meer fysieke winkels nodig om het grotere verhaal van het merk te vertellen.
69 Eerste online oogtest wordt uitgerold Retail Outlook 15 mei 2018 69 Trends Individualisering Ace & tate Easee Prioritijd De Digitale Superconsument Convenience Search Maatwerk service Optiek De online oogtest maakt het meten van de ogen makkelijker voor klanten.
73 Eyelove start in Verenigde Staten Retail Outlook 27 februari 2018 73 Trends Import / Export Nieuwe markten Nieuwe winkelconcepten Eyelove Optiek Het doel van de mobiele brillenwinkels is om op deze manier de markt in de Verenigde Staten te kunnen betreden en zo meer omzet te genereren.