Met dit initiatief zet Starbucks zich in om een inclusievere koffieketen en werkgever te zijn. De winkel biedt werkgelegenheid voor dove en slechthorende mensen die misschien niet in andere bars aan het werk kunnen. Tegelijkertijd is het een plek waar klanten zonder gehoorproblemen in aanraking komen met de doven- en slechthorende gemeenschap, waardoor ze er meer over leren en misschien zelfs wat handgebaren leren.
Starbucks opent in oktober zijn eerste Amerikaanse handgebaren vestiging in Washington D.C. De koffieketen opende zijn eerste handgebaren vestiging in Kuala Lumpur in 2016. Het concept is speciaal ontwikkeld voor dove en slechthorende werknemers en klanten. Het personeel is vloeiend in American Sign Language (ASL) en draagt schorten waar 'Starbucks' in handgebaren op is geborduurd door dove toeleveranciers. Hoor-partners dragen 'I Sign' speldjes en helpen klanten zonder gehoorproblemen te communiceren met gebarende werknemers. De bar heeft visuele communicatie oplossingen voor het bestellen en ophalen van drankjes, en de winkel is ingericht met kunst en merchandise gemaakt door dove kunstenaars.