0 Spa stimuleert gezonder drinkgedrag in Nederland Retail Outlook 18 juni 2024 Trends Volgens mineraalwatermerk Spa drinkt tweederde van de Nederlanders niet genoeg water per dag.
0 Start nieuwe campagne voor biologisch voedsel Retail Outlook 17 juni 2024 Trends Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit lanceert een meerjarige campagne om consumenten te stimuleren vaker biologisch voedsel te kopen, met als doel het biologische landbouwareaal in Nederland te vergroten van 4,5% naar 15% in 2030.
0 Kweekvlees blijft uit Europa Retail Outlook 14 juni 2024 Trends Startups richtten zich aanvankelijk op kweekvlees om vlees te produceren zonder de veestapel uit te breiden.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
0 “Wij doen niet aan recycling, maar aan upcycling!” Dirk Mulder 18 juni 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Esther Smit, Rotterdams Zakenvrouw 2024 en CEO van Oxious (Best for the world 2022 B Corp) en Oxious Talent Factory.
2 “We luisteren echt wat daarin de vraag is van de klant!” Dirk Mulder 31 mei 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Julia Veer oprichter Clay And Glow.
3 “Kartent staat voor Karton en Tent, zo zijn we ook begonnen!” Dirk Mulder 15 mei 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Timo Krenn, CFO en medeoprichter van Kartent.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
76 Versace gebruikt AR en Snapchat voor nieuwe sneakercollectie Retail Outlook 6 juni 2024 76 Trends Schoenen Sneakers Augmented Reality Snapchat Innovatie Versace lanceert de nieuwe Mercury sneakercollectie in samenwerking met Snapchat, waarbij ze Augmented Reality gebruiken om de schoenen tot leven te brengen.
50 IKEA-app maakt inrichten simpeler met AI Retail Outlook 30 april 2024 50 Trends IKEA artificial intelligence Augmented Reality Interieur IKEA heeft zijn app uitgebreid met Kreativ, een nieuwe AI-tool waarmee gebruikers hun interieur kunnen scannen, bestaande meubels virtueel kunnen verwijderen en nieuwe Ikea-producten kunnen toevoegen voor een realistische visualisatie.
21 Vodafone toont AR-mogelijkheden in ‘blended’ winkelervaring Retail Outlook 1 december 2023 21 Trends Vodafone Studio Subtl Mode Augmented Reality Experience Op initiatief van Vodafone Business is aan de Utrechtsestraat in Amsterdam de tijdelijke winkel De Shared Shop geopend.
27 M Line integreert AR in 3D-boxspring configurator Retail Outlook 23 juni 2023 27 Trends M Line Slapen Augmented Reality digitalisering Matrassen- en slaapsystemenspecialist M Line heeft augmented reality (AR) technologie toegevoegd aan hun configurator.
393 Virtual Reality Shopping: een trend voor alle retailers Jeroen van der Zwet 8 november 2021 393 Blogs E-commerce Augmented Reality Virtual Reality Customer Journey De ontwikkelingen rondom online shoppen en Augmented Reality hebben veel invloed op het (toekomstig) winkelgedrag van de consument. Deze blog geeft diverse inzichten en voorbeelden.
120 Coca-Cola lanceert 'The Soda Experience' met behulp van AR Retail Outlook 12 mei 2021 120 Trends Coca-Cola food Experience Augmented Reality Coca-Cola lanceert The Soda Experience voor horecapartners in Nederland. Consumenten kunnen een QR-code op de menukaart scannen, waarna er met behulp van augmented reality (AR) een selectie uit het Coca-Cola assortiment voor de ogen van de klant op tafel verschijnt.
71 Google zet AR in bij het shoppen van cosmetica Retail Outlook 21 december 2020 71 Trends google Cosmetica Augmented Reality De nieuwe functie binnen Google Shopping laat gebruikers cosmetica uitproberen via de camera van hun telefoon.
126 Premium Thoughtful Thursday | AI en VR in ‘het nieuwe normaal’ Alyssa Vogelaar 7 mei 2020 126 Webinars thoughtful thursday Institute for the Future Augmented Reality Virtual Reality Artificial Intelligence en Virtual Reality bieden een uitkomst in ‘het nieuwe normaal.