Na de HEMA lunchrooms en zelf-service restaurants wil het bedrijf de volgende stap zetten op het gebied van food. Met behulp van de combinatie van live-cooking en lage prijzen verwacht HEMA zich te gaan onderscheiden van andere food keten zoals La Place. Naast de lancering in Tilburg wil HEMA het concept ook in Antwerpen, Brussel, Maassluis en Veghel gaan testen.
HEMA heeft in Tilburg zijn eerste internationale concept gelanceerd. In de deze formule is maar liefst 40% van het oppervlak van de winkel gewijd aan eten. Op de benedenverdieping vind je de bekende rookworsten en verse smoothies en op een etage hoger kun je het nieuwe fresh food concept bewonderen. Je kunt hier bijvoorbeeld verse maaltijden op aanvraag bestellen en er wordt bovendien rekening gehouden met persoonlijke voorkeuren voor bepaalde ingrediënten en/of allergieën. Alles wordt voor het oog van de klant bereid. Het fresh food concept gaat zich meer richten op het avondeten en daardoor is het filiaal doordeweeks tot later geopend dan voorheen. Daarnaast is er een ‘all-day breakfast’ gelanceerd en is het aantal meeneemproducten fors uitgebreid.