0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
0 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 Trends Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
0 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 Trends In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
43 Uber Eats gaat gezelschapsspellen bezorgen Retail Outlook 17 april 2020 43 Trends Assortiment UberEats Nieuwe markten Prioritijd Partnerships food Hasbro Convenience Branches vervagen Speelgoed Het nieuwe midden Hasbro is met Uber Eats een samenwerking aangegaan die deel uitmaakt van zijn wereldwijde campagne 'Bring home the fun'.
38 The Next Web en Innofest begeleiden online hackathon Retail Outlook 2 april 2020 38 Trends Nieuwe markten Startup Amsterdam Digital Experience Partnerships cross channel Elektronica Innofest Health & Wellness The Next Web Branches vervagen Het initiatief #hackthecrisis is ontstaan in Estland en is overgenomen door TNW, Startup Amsterdam, Innofest en andere koplopers binnen de Nederlandse start-up- en innovatiewereld.
48 Productie van ontsmettingsalcohol en handgels nieuwe 'corona-ind Retail Outlook 20 maart 2020 48 Trends Nieuwe markten Partnerships BrewDog Filliers LVMH Parfumerie Branches vervagen Overige Verantwoord Ondernemen transparantie De stokerijen, distilleerderijen en het Franse modehuis leveren met deze groot opgezette productie van ontsmettingsmiddelen een mooie bijdrage aan de nieuwe 'corona-industrie'.
39 GM en Tesla gaan ventilatoren produceren voor beademingsapparatu Retail Outlook 19 maart 2020 39 Trends General Motors Nieuwe markten Partnerships Branches vervagen Tesla Overige Verantwoord Ondernemen transparantie De extra capaciteit die General Motors en Tesla kunnen leveren bieden de ziekenhuizen op dit moment een helpende hand in de strijd tegen het coronavirus. Door het sluiten van autofabrieken en/of het minder inzetten van personeel levert een overschot aan expertise rondom het produceren van ventilatoren. De autofabrikanten zetten hun eigen kennis en expertise in voor een nieuwe (andere) branche die het op dit moment misschien wel het meest nodig heeft.
32 Pizza Hut en IKEA lanceren samen speelse campagne Retail Outlook 16 maart 2020 32 Trends wonen Pizza Hut IKEA Nieuwe markten Prioritijd Experience Partnerships food Branches vervagen Nieuwe winkelconcepten De meubelgigant en food retailer zorgen ervoor dat de inspiratie voor de nieuwe producten gehaald worden uit het merk en branche van de ander.
45 Lidl gaat een eigen café openen Retail Outlook 13 maart 2020 45 Trends Lidl Nieuwe markten Prioritijd Experience supermarkten food Branches vervagen Nieuwe winkelconcepten Lidl stapt met deze nieuwe invulling van zijn supermarkt in de wereld van blurring.
57 Babboe verkoopt nu ook bezorgfietsen Retail Outlook 10 februari 2020 57 Trends Assortiment Nieuwe markten Fiets & Vrije Tijd Urbanisatie en krimp Het einde van de piramide Branches vervagen Babboe Het nieuwe midden Volgens Babboe neemt de vraag vanuit de markt toe, met name bij jonge gezinnen en bedrijven.
31 Hermès stapt in beauty Retail Outlook 6 februari 2020 31 Trends Assortiment Nieuwe markten Hermès Mode Health & Wellness hergebruik Branches vervagen consuminderen Het nieuwe midden Verantwoord Ondernemen transparantie Volgens het modehuis is Hermès Beauty onderdeel van zijn identiteit namelijk: "een huis waar alles komt van creatie, gestuwd door ambachtslieden die de man en vrouw van vandaag wil voorzien van elegantie, en met de integriteit en authenticiteit waar we voor staan."
44 Kijkshop stapt in beauty Retail Outlook 4 februari 2020 44 Trends Assortiment Nieuwe markten Elektronica Parfumerie Branches vervagen Het nieuwe midden Kijkshop Kijkshop ging begin 2018 failliet, maar ondernemer Konrad van den Bosch bracht de merknaam net voor het einde van 2019 weer terug in de winkelstraat met een aanbod in elektronica.