0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
0 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 Trends Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
0 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 Trends In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
40 PayPal introduceert QR codes voor verkopers Retail Outlook 20 mei 2020 40 Trends PayPal Prioritijd Het nieuwe betalen cross channel Convenience Overige Doordat er geen fysiek contact nodig is bij de betaling is de QR-code volgens PayPal een uitkomst in de anderhalvemetersamenleving.
54 AH versnelt uitrol zelfscan Retail Outlook 29 april 2020 54 Trends Albert Heijn Prioritijd Het nieuwe betalen supermarkten cross channel Online needs offline Convenience De versnelde uitrol van de zelfscan wordt veroorzaakt door de sterk groeiende vraag naar digitale alternatieven bij het doen van boodschappen.
29 Asda start met mobiel zelfscansysteem Retail Outlook 24 april 2020 29 Trends Asda Prioritijd Het nieuwe betalen supermarkten cross channel Convenience Snelle en flexibele logistiek Het Scan & Go Mobile concept zou ervoor zorgen dat er minder kans is op besmetting van het personeel en de klanten met het coronavirus.
32 Walmart zorgt voor uitbreiding contactloos winkelen Retail Outlook 3 april 2020 32 Trends Prioritijd Digital Experience Het nieuwe betalen supermarkten cross channel Convenience walmart Door de coronacrisis zoeken veel bedrijven naar onder andere technologische oplossingen die het winkelen toegankelijker maken.
41 Tesco opent zijn eerste kassaloze winkel Retail Outlook 5 maart 2020 41 Trends Nieuwe markten Prioritijd Het nieuwe betalen supermarkten cross channel Tesco Convenience Nieuwe winkelconcepten De kassaloze winkel is volgens Tesco bedoeld om het afrekenen sneller te laten verlopen.
31 Amazon Grocery Go: de kassaloze supermarkt Retail Outlook 27 februari 2020 31 Trends Individualisering amazon Maatwerk communicatie Prioritijd Het nieuwe betalen supermarkten food cross channel Convenience Amazon speelt met een kassaloze supermarkt in op de behoefte van de consument om op een efficiëntere manier te kunnen winkelen.
33 IKEA laat klanten betalen met hun tijd Retail Outlook 19 februari 2020 33 Trends wonen IKEA Prioritijd Het nieuwe betalen cross channel Convenience IKEA Dubai realiseerde zich dat tijd vandaag de dag kostbaar is en dat veel klanten een groot deel van hun tijd besteden om één van de winkels te bezoeken, die soms ver van het stadscentrum liggen.
42 Sainsbury's opent gemaksformule Retail Outlook 14 februari 2020 42 Trends Nieuwe markten Sainsbury’s Prioritijd Urbanisatie en krimp Het nieuwe betalen supermarkten cross channel Convenience Het einde van de piramide Nieuwe winkelconcepten De nieuwe gemaksformule werd speciaal ontwikkeld om aan de lokale behoefte in de grote stad te voldoen.
48 Action krijgt zelfscankassa's Retail Outlook 7 februari 2020 48 Trends Prioritijd Warenhuis Het nieuwe betalen cross channel Convenience Action Action wil met het zelfscansysteem de wachttijden bij de kassa verkorten.