0 Spa stimuleert gezonder drinkgedrag in Nederland Retail Outlook 18 juni 2024 Trends Volgens mineraalwatermerk Spa drinkt tweederde van de Nederlanders niet genoeg water per dag.
0 Start nieuwe campagne voor biologisch voedsel Retail Outlook 17 juni 2024 Trends Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit lanceert een meerjarige campagne om consumenten te stimuleren vaker biologisch voedsel te kopen, met als doel het biologische landbouwareaal in Nederland te vergroten van 4,5% naar 15% in 2030.
0 Kweekvlees blijft uit Europa Retail Outlook 14 juni 2024 Trends Startups richtten zich aanvankelijk op kweekvlees om vlees te produceren zonder de veestapel uit te breiden.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
0 “Wij doen niet aan recycling, maar aan upcycling!” Dirk Mulder 18 juni 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Esther Smit, Rotterdams Zakenvrouw 2024 en CEO van Oxious (Best for the world 2022 B Corp) en Oxious Talent Factory.
2 “We luisteren echt wat daarin de vraag is van de klant!” Dirk Mulder 31 mei 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Julia Veer oprichter Clay And Glow.
3 “Kartent staat voor Karton en Tent, zo zijn we ook begonnen!” Dirk Mulder 15 mei 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Timo Krenn, CFO en medeoprichter van Kartent.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
46 All Day Nuts lanceert 'eerlijke nootjes' campagne Retail Outlook 9 mei 2024 46 Trends Campagne Nederland duurzaam AlbertHeijn PLUS All Day Nuts lanceert een campagne om Nederland kennis te laten maken met het bedrijfsverhaal en de duurzame nootjes die ze leveren.
62 Supermarktnaam Coop verdwijnt en wordt Plus Retail Outlook 6 september 2021 62 Trends PLUS supermarkten Cooperatie Plus en Coop kondigen aan samen verder te gaan als één coöperatie.
75 Plus lanceert webshop voor wijnen Retail Outlook 2 september 2021 75 Trends PLUS supermarkten Online Plus heeft een aparte webshop geopend voor de verkoop van wijnen.
92 Alle zuivel van PLUS wordt standaard biologisch Retail Outlook 30 juni 2021 92 Trends PLUS supermarkten Biologisch Alle melk en yoghurt bij PLUS Supermarkten is vanaf nu standaard biologisch.
90 Premium Hoe PLUS de toekomst tegemoet gaat Retail Outlook 21 oktober 2020 90 Webinars PLUS supermarkten E-commerce Retail Outlook Event Goed eten - daar houden ze van bij PLUS en dit maken ze graag gemakkelijk beschikbaar voor hun klanten.
60 PLUS introduceert digitale schaplabels Retail Outlook 4 september 2020 60 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Prioritijd supermarkten cross channel Convenience Snelle en flexibele logistiek PLUS De nieuwe schaplabels moeten het voor zowel de klant als medewerkers makkelijker maken om productinformatie te verkrijgen.
68 Plus digitaliseert met elektronische schaplabels Retail Outlook 28 mei 2020 68 Trends Individualisering Prijstransparantie Maatwerk communicatie Prioritijd supermarkten Convenience consuminderen PLUS Volgens Plus streeft zij ernaar om de customer experience te verbeteren.
34 Nieuwe duurzame Grolsch verpakking alleen bij PLUS Retail Outlook 4 maart 2020 34 Trends supermarkten Grolsch PLUS Verantwoord Ondernemen transparantie Koninklijke Grolsch heeft als ambitie om wegwerpplastic te vervangen door duurzamere alternatieven.
9 PLUS kiest voor een transparante, eigen, gesloten keten voor ver Retail Outlook 12 september 2019 9 Trends supermarkten PLUS Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie PLUS zet op deze manier in op het aanbieden van lekkerder en verantwoorder vlees.