0 Vrumona versnelt duurzaamheid en relevantie Retail Outlook 23 april 2024 Trends Vrumona, nu onder Royal Unibrew, versnelt haar inspanningen op het gebied van efficiëntie en verduurzaming, en introduceert daarbij een vernieuwde missie: "we change drinking for the better." Deze overname opent de deur naar nieuwe mogelijkheden voor innovatie en verbetering van de bedrijfsprocessen.
0 Let op valkuilen bij AI-gestuurde klantcommunicatie! Retail Outlook 22 april 2024 Trends AI-gedreven chatbots veranderen klantcommunicatie in retail, vergelijkbaar met de impact van de eerste iPhone.
0 E-commerce, de nieuwe Tata Steel? Retail Outlook 19 april 2024 Trends Het is het dertigjarig jubileum van e-commerce, maar er is bezorgdheid over de houdbaarheid van de huidige werkwijze.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
4 Vrumona versnelt duurzaamheid en relevantie Retail Outlook 23 april 2024 4 Trends Vrumona duurzaamheid Innovatie Energie Water Vrumona, nu onder Royal Unibrew, versnelt haar inspanningen op het gebied van efficiëntie en verduurzaming, en introduceert daarbij een vernieuwde missie: "we change drinking for the better." Deze overname opent de deur naar nieuwe mogelijkheden voor innovatie en verbetering van de bedrijfsprocessen.
5 Let op valkuilen bij AI-gestuurde klantcommunicatie! Retail Outlook 22 april 2024 5 Trends artificial intelligence Chatbot WhatsApp Communicatie Blokker AI-gedreven chatbots veranderen klantcommunicatie in retail, vergelijkbaar met de impact van de eerste iPhone.
5 E-commerce, de nieuwe Tata Steel? Retail Outlook 19 april 2024 5 Trends E-commerce webshops Marges businessmodel Innovatie Het is het dertigjarig jubileum van e-commerce, maar er is bezorgdheid over de houdbaarheid van de huidige werkwijze.
6 Sligro merkt dat consumenten voorzichtig zijn met hun uitgaven Retail Outlook 18 april 2024 6 Trends Sligro consumentenkeuze Nederlandse markt Tabak In het eerste kwartaal van 2024 boekte Sligro een omzet van 652 miljoen euro, een stijging van 2,7% ten opzichte van vorig jaar.
22 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 22 Trends Albert Heijn supermarkten verpakking duurzaamwinkelen Merken Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
27 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 27 Trends Personalisatie klantgericht Abercrombie & Fitch inclusiviteit consumentenkeuze Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
34 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 34 Trends amazon investment artificial intelligence kunstmatige intelligentie In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
37 Technologie in winkels is voor verbetering, niet vervanging Retail Outlook 12 april 2024 37 Trends technologie Fysieke winkels winkelervaring Innovatie Digitale innovatie heeft veel discussie over de toekomst van fysieke winkels veroorzaakt, maar in plaats van te verdwijnen, evolueren ze naar meeslepende omgevingen verrijkt met technologie.
29 CAST's BrandPortal innoveert de modebranche digitaal Retail Outlook 11 april 2024 29 Trends Mode digitaal Innovatie digitalisering Evenement Leonie Vredendaal, Product Owner bij CAST, besprak recent de BrandPortal met FashionUnited.