0 Coolblue integreert AI op eigen website Retail Outlook 28 november 2023 Trends Coolblue heeft onlangs kunstmatige intelligentie toegevoegd aan haar website in de vorm van een slimme assistent genaamd Chat G-Piet, specifiek ontworpen voor het maken van gedichten.
0 Amazon introduceert online autoverkoopplatform in de VS Retail Outlook 20 november 2023 Trends Amazon betreedt de autoverkoopmarkt in de VS, waardoor klanten eenvoudig online een nieuwe auto kunnen kopen en deze op hun gemak bij een lokale dealer kunnen ophalen of laten bezorgen. Hyundai is de eerste autofabrikant die volledige transacties via Amazon aanbiedt, volgens CEO Jaehoon (Jay) Chang, en dit markeert een innovatieve stap naar efficiëntere en duurzamere mobiliteit.
0 Wear introduceert een chatbot voor het reinigen van sneakers Retail Outlook 17 november 2023 Trends Wear stopte afgelopen zomer met hun sneaker-schoonmaakdienst, maar lanceert nu de Sneaker Cleaning Expert - een slimme AI-tool voor gepersonaliseerd advies over het onderhouden en reinigen van sneakers.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Roland van der Vorst Alyssa Vogelaar 23 november 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Roland van der Vorst, Head of Innovation bij Rabobank.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Fennemiek & Anne Mieke Roos Fennis 9 november 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Fennemiek Gommer en Anne Mieke Eggenkamp, beide Innovation Consultants en directieleden bij Caracta Business Innovation.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Johan van der Zanden Alyssa Vogelaar 26 oktober 2023 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Johan van der Zanden, CMO bij Albert Heijn.
0 Bij Fabienne Chapot draait het om kleur, prints en vakmanschap! Dirk Mulder 4 december 2023 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Geertje van Bavel, Head of Impact van Fabienne Chapot.
2 “De passie voor het familiebedrijf is toen overgeslagen!” Dirk Mulder 17 november 2023 Podcasts ING Sector Banker Trade en Retail Dirk Mulder in gesprek met Bart Goossens algemeen directeur van Goossens Wonen & Slapen.
2 “Wij noemen ons de feel-good comfort wear brand!” Dirk Mulder 14 november 2023 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Marie-José Vermin CEO van 10Days.
1 Premium Retail Outlook Onderzoek 2023: wat verwachten retailers? Retail Outlook 4 april 2023 Reports Retailers moeten zich voorbereiden op schaarste. Dit blijkt uit ons Retail Outlook Onderzoek, dat inzichten biedt in de uitdagingen en impact hiervan op komend retailjaar.
0 Duurzaamheid en Retail Paula Boneschansker 10 maart 2023 Reports Wat is het effect van duurzaamheidsclaims in de Verenigde Staten?
0 Samen werken aan leefbare en toekomstbestendige kernen Thomas Dijkman 21 december 2022 Reports Binnensteden veranderen steeds meer in multifunctionele gebieden waar winkelen, wonen, horeca en cultuur elkaar versterken. Hoe gaat deze transformatie eruitzien?
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
1 Inflatie? Zo pak je het aan! Olaf Zwijnenburg 27 juni 2022 Blogs De kosten voor de retailer stijgen over vrijwel de gehele linie: productie, logistiek, bedrijfsvoering.
54 De uitdaging van vastgoedontwikkelaars en retailers Retail Outlook 7 februari 2022 54 Reports Vastgoed Leegstand E-commerce Fysieke winkels Leegstand is steeds vaker een probleem voor winkelgebieden, vastgoedontwikkelaars en retailers.
117 Hoe blijf je relevant als fysieke retailer? Retail Outlook 17 december 2021 117 Reports Coronacrisis Fysieke winkels Leegstand Retailers dienen steeds vaker creatief na te denken over hun fysieke ruimtes. Welke tips & tools komen uit het rapport van Roland Berger?
96 34% minder bezoekers in Nederlandse winkelcentra op Black Friday Carly Leget 1 december 2020 96 Blogs Black Friday Fysieke winkels Winkelstraten De verwachtingen waren hoog gespannen: wat zou er gebeuren op Black Friday dit jaar?
96 Hoe druk wordt het op Black Friday in 2020? Carly Leget 23 november 2020 96 Blogs Black Friday Fysieke winkels Winkelstraten Enig idee hoe druk het in uw winkel gaat worden op Black Friday?
142 Waarom komt de consument naar de winkel? Francella ter Haar 12 november 2020 142 Reports Coronacrisis Fysieke winkels ABN Amro Q&A Consumentengedrag De corona-crisis heeft grote gevolgen voor de sector retail: wat gaat de consument doen als het virus weer onder controle is?
164 Premium Resilient Retail frank quix 29 oktober 2020 164 Webinars Fysieke winkels Experience digitalisering De retail wereld en ook die van food en foodservice verandert snel als gevolg van Covid-19, waarbij zekerheden uit het verleden om te kunnen differentiëren moeten worden ingeruild voor andere oude en nieuwe waarden.
109 Premium Waarom komt de post corona consument naar de fysieke winkel? Retail Outlook 21 oktober 2020 109 Webinars ABN Amro Fysieke winkels duurzaamheid Retail Outlook Event Er is consumenten gevraagd om uit te gaan van een situatie waarin corona is opgelost - wat zou jij in zo’n geval doen?
82 Je klant écht raken is onbetaalbaar Olaf Zwijnenburg 12 oktober 2020 82 Blogs Fysieke winkels Kanalen Ambassadeur Winkels worden steeds vaker het meest krachtige toegangspunt tot een merk en alles wat dat merk te bieden heeft.
113 De winkel draait door - de mediawaarde van winkels deel 1 Olaf Zwijnenburg 11 oktober 2020 113 Blogs Fysieke winkels Kanalen Experience Deel 1 van het tweeluik waarin Jos Voss en Olaf Zwijnenburg van Rabobank retailers oproepen om te gaan leren denken als een mediamerk: 'De winkel draait door'.