0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 “Daar is mijn aversie tegen plastic ontstaan!” Dirk Mulder 21 juni 2024 Podcasts Elk jaar belanden 1,5 miljard plastic tandpasta tubes op stortplaatsen en in onze oceanen. Daarom wil Smyle badkamers vrij van plastic maken.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
49 Hunkemöller zet verder in op gepersonaliseerde ervaringen Retail Outlook 5 maart 2020 49 Trends Individualisering Nieuwe markten Maatwerk communicatie Digital Experience Partnerships De Digitale Superconsument cross channel Mode Search Hunkemöller Hunkemöller breidt de activiteiten rondom personalisatie verder uit nadat de proef in Duitsland een groot succes is gebleken.
56 AH to go naar ruim honderd BP tankstations Retail Outlook 3 maart 2020 56 Trends Albert Heijn to go Nieuwe markten Prioritijd Partnerships Albert Heijn supermarkten food BP Convenience Nieuwe winkelconcepten Met de uitbreiding wil Albert Heijn er altijd en overal voor zijn klanten zijn - om de hoek, onderweg en via ah.nl.
47 Adidas lanceert Predator schoen met campagnefilm Retail Outlook 25 februari 2020 47 Trends Sport Nieuwe markten Schoenen Prioritijd Digital Experience Experience Partnerships cross channel Adidas Adidas zet met zijn campagnefilm sterk in op nieuwe digitale en technische mogelijkheden om zo zijn nieuwe technologie, Demonskin, te promoten.
46 Etos Plus: een nieuwe medicijnservice Retail Outlook 25 februari 2020 46 Trends Thuisapotheek Nieuwe markten Prioritijd Partnerships Etos cross channel Online needs offline Convenience Snelle en flexibele logistiek Overige Etos en de online apotheker werken door middel van de app samen aan een efficiënte manier van medicijnservice door een fysieke locatie te combineren met een online service.
48 Its My Life stimuleert actieve leefstijl met Fitcoins Retail Outlook 20 februari 2020 48 Trends Individualisering Nieuwe markten Maatwerk communicatie Partnerships Its My Life Overige Verantwoord Ondernemen transparantie Its My Life heeft als doel het stimuleren van een actieve leefstijl en wil mensen belonen voor gezond gedrag. Mensen kunnen door het leveren van data over hun gezonde gedrag Fitcoins verdienen als beloning. Deze Fitcoins kunnen zij bij aangesloten bedrijven (zoals Albert Heijn of het parktheater in Eindhoven) inwisselen voor bijvoorbeeld groente en fruit, of een kaartje voor een voorstelling gebaseerd op gezondheid.
42 HEMA breidt uit naar Mexico Retail Outlook 13 februari 2020 42 Trends Hema Import / Export Nieuwe markten Warenhuis Partnerships De uitbreiding naar Mexico past in de strategie van HEMA om internationaal te groeien met partners en te bouwen aan een wereldmerk.
143 Kansen benutten door winkels en online te combineren Olaf Zwijnenburg 13 februari 2020 143 Blogs omnichannel digitalisering Partnerships businesskansen In al het online geweld zou je bijna vergeten dat het overgrote deel van de retailverkopen nog steeds via winkels gaat en dat juist de combinatie van winkels en online enorm krachtig is.
43 Too Good To Go sluit pact voor houdbaarheidsdata Retail Outlook 12 februari 2020 43 Trends Nieuwe markten Too good to go Prioritijd Partnerships food Convenience hergebruik consuminderen Uit onderzoek blijkt dat houdbaarheidsdata veelal leiden tot verwarring, omdat mensen het verschil niet goed weten tussen te gebruiken tot en ten minste houdbaar tot.
37 Febo opent romantisch pop up restaurant Retail Outlook 11 februari 2020 37 Trends Nieuwe markten Prioritijd Experience Partnerships food Febo De pop up store op Valentijnsdag is een ode aan de eerste vestiging die Johan Izaäk de Borst in 1941 startte.