0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 “Daar is mijn aversie tegen plastic ontstaan!” Dirk Mulder 21 juni 2024 Podcasts Elk jaar belanden 1,5 miljard plastic tandpasta tubes op stortplaatsen en in onze oceanen. Daarom wil Smyle badkamers vrij van plastic maken.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
204 Het belang van snelheid in de digitale wereld Evy Ruers 25 november 2020 204 Reports E-commerce omnichannel digitaal snelheid klantgericht Het einde van 2020 nadert en de wereld is nog steeds in haar greep van het coronavirus - het merendeel van de bedrijven heeft hierdoor, vaak een gedeeltelijke, shift naar de digitale wereld gemaakt vanwege de grote vraag hiernaar.
155 Reset van de waardeketen in fashion Edwin Belt 1 oktober 2020 155 Reports Mode reset efficiëntie Het proces van ontwerpen, inkopen, produceren, leveren en uiteindelijk aan consumenten verkopen van producten in de detailhandel – en daarmee ook het geld- en goederenverkeer – kan in veel gevallen efficiënter georganiseerd worden tussen leveranciers van fashion en zelfstandige (multibrand) winkels.
214 Leer de consument van het nieuwe normaal kennen Evy Ruers 11 september 2020 214 Reports Coronacrisis Consumentengedrag omnichannel Door de coronacrisis is consumenten gedrag gigantisch veranderd.
257 Bereid je voor op veranderd consumentengedrag en -verwachtingen Evelijn Vissers 1 september 2020 257 Reports Coronacrisis Retail Consumentengedrag Wereldwijd ontstaat er een nieuw soort consument.
119 De heruitvinding van retail Evelijn Vissers 28 augustus 2020 119 Reports Coronacrisis Consumentengedrag omnichannel In 90 dagen tijd zijn we 10 jaar vooruitgegaan in de digitale acceptatie van consumenten en bedrijven.
85 Van 1,5 meter naar 1,5 keer beter Evelijn Vissers 25 augustus 2020 85 Reports crossmarks Coronacrisis Consumentengedrag Ondanks dat de aanpassing naar de 1,5-meter samenleving een grote uitdaging was, wordt het nu tijd voor bedrijven om met hun retailformule structureel concurrentievoordeel te behalen.