0 De Bijenkorf organiseert reparatieweekenden voor designertassen Retail Outlook 2 februari 2023 Trends Gedurende drie weekenden in februari en maart kunnen klanten in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam bij De Bijenkorf terecht met hun versleten of beschadigde designertassen.
0 Action België biedt vierdaagse werkweek aan in winkels Retail Outlook 1 februari 2023 Trends De Belgische tak van Action heeft recentelijk een vierdaagse werkweek aangeboden aan winkelmedewerkers.
0 Tango start nieuw, onbemand winkelconcept Retail Outlook 31 januari 2023 Trends Tango, bekend van de onbemande tankstations, start een nieuw winkelconcept.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
0 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Getir: ‘darkstore’ omgezet in supermarkt Dirk Mulder 16 december 2022 Video's ING Sector Banker Dirk Mulder neemt een kijkje in de recent geopende supermarkt van Getir in de Amsterdamse wijk De Pijp. Kijk je mee?
0 Thoughtful Thursday | Wrap-up door Frank & Ernst-Jan Alyssa Vogelaar 1 december 2022 Webinars Deze week blikken Frank en Ernst-Jan terug op de Thoughtful Thursday sessies van het afgelopen jaar.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Caspar Klinkhamer Alyssa Vogelaar 24 november 2022 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Caspar Klinkhamer, CEO van BCC en CCO bij Mirage Retail Group.
6 Thoughtful Thursday | In gesprek met Robert Chan Alyssa Vogelaar 17 november 2022 Webinars Deze week te gast bij Thoughtful Thursday: Robert Chan van KOALA HUG!
0 “Ik stelde me de vraag: wat doen we met de oude voetbalshirts?” Dirk Mulder 31 januari 2023 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Nicole Bekkers, oprichter van FC88.
0 Je kernwaarden als gids voor je concept | Dille & Kamille ruben broodcoorens 25 januari 2023 Podcasts Vandaag aan onze microfoon, Manon van Til, manager merk & inspiratie Dille & Kamille.
1 Digitalisering maakt retail menselijker dan ooit ruben broodcoorens 25 januari 2023 Podcasts Vandaag aan onze microfoon, Thierry Geerts, hij staat sinds 2011 aan het hoofd van Google in België en Luxemburg, het bedrijf dat intussen veel meer is dan alleen een zoekmachine.
0 Samen werken aan leefbare en toekomstbestendige kernen Thomas Dijkman 21 december 2022 Reports Binnensteden veranderen steeds meer in multifunctionele gebieden waar winkelen, wonen, horeca en cultuur elkaar versterken. Hoe gaat deze transformatie eruitzien?
2 Consumenten kiezen bewuster in onzekere tijden Tjia-ming Hu 16 december 2022 Reports Hoewel retailers een onmiskenbaar onzekere periode meemaken, biedt het verschuivende consumentengedrag ook nieuwe kansen, zien PwC’ers Milo Hartendorf en Bruno van Bennekom.
0 Rabobank Retail Update | Juli 2022 Olaf Zwijnenburg 7 juli 2022 Reports Ontdek recente ontwikkelingen rond de kernthema’s in retail in deze maandelijkse retail update van Rabobank.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
11 Premium Virtual Store Tour: De Bijenkorf op de Dam frank quix 21 juni 2021 Stores De grootste winkel van Nederland is nu virtueel te bezoeken: loop digitaal door De Bijenkorf op de Dam in Amsterdam.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
1 Inflatie? Zo pak je het aan! Olaf Zwijnenburg 27 juni 2022 Blogs De kosten voor de retailer stijgen over vrijwel de gehele linie: productie, logistiek, bedrijfsvoering.
99 Het belang van snelheid in de digitale wereld Evy Ruers 25 november 2020 99 Reports E-commerce omnichannel digitaal snelheid klantgericht Het einde van 2020 nadert en de wereld is nog steeds in haar greep van het coronavirus - het merendeel van de bedrijven heeft hierdoor, vaak een gedeeltelijke, shift naar de digitale wereld gemaakt vanwege de grote vraag hiernaar.
120 Waarom komt de consument naar de winkel? Francella ter Haar 12 november 2020 120 Reports Coronacrisis Fysieke winkels ABN Amro Q&A Consumentengedrag De corona-crisis heeft grote gevolgen voor de sector retail: wat gaat de consument doen als het virus weer onder controle is?
85 Edge by Ascential - Future retail disruption 2020/21 Franziska Röhnelt 14 oktober 2020 85 Reports Consumentengedrag Coronacrisis Disruptie In dit rapport geeft Edge by Ascential een samenvatting van de globale key driver voor verandering 2020/2021, met de nadruk op de maatschappij, de technologie, de economie, de industrie en het beleid.
71 PwC: Global Consumer Insights Survey 2020 Franziska Röhnelt 6 oktober 2020 71 Reports PwC Consumentengedrag Post Corona Wat zijn de nieuwste inzichten rond het koopgedrag van stedelijke consumenten sinds de Covid-19 uitbraak?
47 Deloitte: Global Powers of Retailing 2020 Franziska Röhnelt 5 oktober 2020 47 Reports Deloitte Retaildata Wie zijn de 250 grootste retailers ter wereld met een gemiddelde omzetwaarde van $19 miljard?
118 Reset van de waardeketen in fashion Edwin Belt 1 oktober 2020 118 Reports Mode reset efficiëntie Het proces van ontwerpen, inkopen, produceren, leveren en uiteindelijk aan consumenten verkopen van producten in de detailhandel – en daarmee ook het geld- en goederenverkeer – kan in veel gevallen efficiënter georganiseerd worden tussen leveranciers van fashion en zelfstandige (multibrand) winkels.
123 Leer de consument van het nieuwe normaal kennen Evy Ruers 11 september 2020 123 Reports Coronacrisis Consumentengedrag omnichannel Door de coronacrisis is consumenten gedrag gigantisch veranderd.
193 Bereid je voor op veranderd consumentengedrag en -verwachtingen Evelijn Vissers 1 september 2020 193 Reports Coronacrisis Retail Consumentengedrag Wereldwijd ontstaat er een nieuw soort consument.
37 McKinsey: Closing the skills gap in retail with people analytics Franziska Röhnelt 31 augustus 2020 37 Reports McKinsey People Analytics Skills Door people analytics in het businessmodel te integreren stijgen klantentevredenheid, klantenretentie en werknemersprestaties.