0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
0 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 Trends Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
0 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 Trends In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
105 Edge by Ascential - Future retail disruption 2020/21 Franziska Röhnelt 14 oktober 2020 105 Reports Consumentengedrag Coronacrisis Disruptie In dit rapport geeft Edge by Ascential een samenvatting van de globale key driver voor verandering 2020/2021, met de nadruk op de maatschappij, de technologie, de economie, de industrie en het beleid.
96 PwC: Global Consumer Insights Survey 2020 Franziska Röhnelt 6 oktober 2020 96 Reports PwC Consumentengedrag Post Corona Wat zijn de nieuwste inzichten rond het koopgedrag van stedelijke consumenten sinds de Covid-19 uitbraak?
74 Deloitte: Global Powers of Retailing 2020 Franziska Röhnelt 5 oktober 2020 74 Reports Deloitte Retaildata Wie zijn de 250 grootste retailers ter wereld met een gemiddelde omzetwaarde van $19 miljard?
151 Reset van de waardeketen in fashion Edwin Belt 1 oktober 2020 151 Reports Mode reset efficiëntie Het proces van ontwerpen, inkopen, produceren, leveren en uiteindelijk aan consumenten verkopen van producten in de detailhandel – en daarmee ook het geld- en goederenverkeer – kan in veel gevallen efficiënter georganiseerd worden tussen leveranciers van fashion en zelfstandige (multibrand) winkels.
143 Leer de consument van het nieuwe normaal kennen Evy Ruers 11 september 2020 143 Reports Coronacrisis Consumentengedrag omnichannel Door de coronacrisis is consumenten gedrag gigantisch veranderd.
246 Bereid je voor op veranderd consumentengedrag en -verwachtingen Evelijn Vissers 1 september 2020 246 Reports Coronacrisis Retail Consumentengedrag Wereldwijd ontstaat er een nieuw soort consument.
55 McKinsey: Closing the skills gap in retail with people analytics Franziska Röhnelt 31 augustus 2020 55 Reports McKinsey People Analytics Skills Door people analytics in het businessmodel te integreren stijgen klantentevredenheid, klantenretentie en werknemersprestaties.
114 De heruitvinding van retail Evelijn Vissers 28 augustus 2020 114 Reports Coronacrisis Consumentengedrag omnichannel In 90 dagen tijd zijn we 10 jaar vooruitgegaan in de digitale acceptatie van consumenten en bedrijven.
81 Van 1,5 meter naar 1,5 keer beter Evelijn Vissers 25 augustus 2020 81 Reports crossmarks Coronacrisis Consumentengedrag Ondanks dat de aanpassing naar de 1,5-meter samenleving een grote uitdaging was, wordt het nu tijd voor bedrijven om met hun retailformule structureel concurrentievoordeel te behalen.