0 Vrumona versnelt duurzaamheid en relevantie Retail Outlook 23 april 2024 Trends Vrumona, nu onder Royal Unibrew, versnelt haar inspanningen op het gebied van efficiëntie en verduurzaming, en introduceert daarbij een vernieuwde missie: "we change drinking for the better." Deze overname opent de deur naar nieuwe mogelijkheden voor innovatie en verbetering van de bedrijfsprocessen.
0 Let op valkuilen bij AI-gestuurde klantcommunicatie! Retail Outlook 22 april 2024 Trends AI-gedreven chatbots veranderen klantcommunicatie in retail, vergelijkbaar met de impact van de eerste iPhone.
0 E-commerce, de nieuwe Tata Steel? Retail Outlook 19 april 2024 Trends Het is het dertigjarig jubileum van e-commerce, maar er is bezorgdheid over de houdbaarheid van de huidige werkwijze.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
42 Bol.com schrapt grotendeels opvulmateriaal in pakketjes Retail Outlook 29 augustus 2019 42 Trends Bol.com Warenhuis cross channel Snelle en flexibele logistiek Verantwoord Ondernemen transparantie Bol.com heeft als ambitie om de CO2-uitstoot per pakket terug te brengen naar 0 gram in 2025.
35 Albert Heijn onderzoekt verkoop mogelijkheden via bol.com Retail Outlook 6 augustus 2019 35 Trends Bol.com Albert Heijn Nieuwe markten Partnerships supermarkten food cross channel Online needs offline ‘We testen en verkennen regelmatig nieuwe mogelijkheden en concepten’, aldus AH-woordvoerster Anoesjka Aspeslagh over de bol.com-supermarkt.
7 Bol.com voegt auto- & motorcategorie toe aan assortiment Retail Outlook 25 juli 2019 7 Trends Assortiment Bol.com Prioritijd pure player Convenience Het nieuwe midden Een deel van het aanbod van de nieuwe categorie was al beschikbaar via de website, alleen waren de producten tot voorheen nog niet gebundeld onder een eigen categorie.
41 Amsterdamse Bol.com consument bepaalt bezorgmoment zelf Retail Outlook 18 juli 2019 41 Trends Bol.com Prioritijd pure player cross channel Convenience Snelle en flexibele logistiek Deze manier van bestellen en leveren is een pilot.
34 Bol.com en Kobo introduceren abonnement voor luisterboeken Retail Outlook 8 mei 2019 34 Trends Bol.com Nieuwe markten Prioritijd pure player Partnerships Convenience Kobo Plus Het aantal Kobo Plus abonnees is het afgelopen jaar flink toegenomen.
35 Bol.com gaat minder producten van bezorgdoos voorzien Retail Outlook 12 april 2019 35 Trends Bol.com cross channel Snelle en flexibele logistiek Overige Verantwoord Ondernemen transparantie Bol.com wilt zich, waar mogelijk, ontdoen van bezorgdozen om een steentje bij te dragen op het gebied van duurzaamheid.
103 Albert Heijn gaat retouren aannemen van verkooppartners Bol.com Retail Outlook 21 maart 2019 103 Trends Individualisering Bol.com Albert Heijn Prioritijd pure player supermarkten cross channel Online needs offline Convenience Maatwerk service Reden hierachter is dat klanten het niet prettig vinden dat ze voor het retourneren van pakketjes afkomstig van partners van Bol.com niet terecht kunnen in de winkels van Albert Heijn.
49 Bol.com viervoudig schoenaanbod Retail Outlook 18 maart 2019 49 Trends Brantano Assortiment Bol.com Omoda Nieuwe markten Schoenen Partnerships Het nieuwe midden De algemeen directeur van Bol.com heeft aangegeven dat het bedrijf de verkoop via partners verder wilt uitbreiden.
61 Bol.com zet stappen in digitalisering van duurzame keurmerken Retail Outlook 17 december 2018 61 Trends Bol.com Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis Partnerships Convenience Verantwoord Ondernemen transparantie Bol.com wil ervoor zorgen dat consumenten betere geïnformeerde keuzes kunnen maken op het gebied van duurzaamheid.