0 Boss introduceert een tastbare en digitale villa op Bali Retail Outlook 1 mei 2024 Trends Boss, de luxelijn van Hugo Boss, presenteert zijn zomercollectie met een exotische twist: een 'Bali-ervaring' zowel fysiek als virtueel.
0 IKEA-app maakt inrichten simpeler met AI Retail Outlook 30 april 2024 Trends IKEA heeft zijn app uitgebreid met Kreativ, een nieuwe AI-tool waarmee gebruikers hun interieur kunnen scannen, bestaande meubels virtueel kunnen verwijderen en nieuwe Ikea-producten kunnen toevoegen voor een realistische visualisatie.
0 Primera begint een proef met een tabaksspeciaalzaakconcept Retail Outlook 29 april 2024 Trends Primera lanceert een proef met een tabaksspeciaalzaak-formule als voorbereiding op tabaksvrije winkels volgens het Nationale Preventieakkoord.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
33 Esprit steekt 40 miljoen euro in nieuw e-commerceplatform Retail Outlook 11 maart 2020 33 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Digital Experience De Digitale Superconsument cross channel Esprit Mode Search Esprit loopt op het vlak van digitalisering achter op vele concurrenten, omdat het bedrijf de structurele, digitale verandering in de mode-industrie te laat zag aankomen.
39 Hunkemöller zet verder in op gepersonaliseerde ervaringen Retail Outlook 5 maart 2020 39 Trends Individualisering Nieuwe markten Maatwerk communicatie Digital Experience Partnerships De Digitale Superconsument cross channel Mode Search Hunkemöller Hunkemöller breidt de activiteiten rondom personalisatie verder uit nadat de proef in Duitsland een groot succes is gebleken.
41 Aldi publiceert productielocaties textiel Retail Outlook 28 februari 2020 41 Trends De Digitale Superconsument supermarkten Aldi Search Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Deze stap past volgens Aldi binnen het MVO-beleid om transparant en verantwoord te ondernemen.
36 Burberry lanceert AR shopping tool Retail Outlook 26 februari 2020 36 Trends Nieuwe markten Digital Experience De Digitale Superconsument cross channel Mode Burberry Search Nieuwe winkelconcepten Burberry wil met de toevoeging van Augmented Reality zijn consumenten een uitbreiding bieden op de inspiratiefase.
40 Kleding van Femmes du Sud vertelt eigen verhaal Retail Outlook 3 februari 2020 40 Trends Prioritijd De Digitale Superconsument Convenience Mode Search Femme du Sud Open en eerlijk transparantie Hiermee speelt Femmes du Sud in op de wens van de consument, die steeds meer wil weten over de herkomst van artikelen.
32 Jumbo rolt binnenkort Foodcoach landelijk uit Retail Outlook 30 januari 2020 32 Trends Prioritijd De Digitale Superconsument supermarkten Convenience Jumbo Search Verantwoord Ondernemen transparantie Volgens Jumbo is deze toepassing erop gericht klanten op gepersonaliseerde wijze te helpen bij het maken van bewuste, verantwoorde en lekkere voedingskeuzes.
34 Asos experimenteert met nieuwe AR-tool Retail Outlook 21 januari 2020 34 Trends Individualisering Prioritijd Maatwerk producten Asos De Digitale Superconsument Convenience Mode Search "See My Fit" moet de klanten helpen om beter geïnformeerd te worden tijdens het aankoopproces en zo gemakkelijk de juiste maat kunnen vinden.
40 Microsoft introduceert Bing for Commerce Retail Outlook 14 januari 2020 40 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Prioritijd De Digitale Superconsument Convenience Search Overige Microsoft Met behulp van deze zoekmachine hoopt Microsoft de kans dat de consument in één keer bij het gewenste product uitkomt te vergroten.
42 VanMoof lanceert AR-tool Retail Outlook 10 januari 2020 42 Trends Vanmoof Prioritijd Fiets & Vrije Tijd De Digitale Superconsument cross channel Convenience Snelle en flexibele logistiek Search Volgens VanMoof ligt één van de grootste uitdagingen van het online aankopen van een elektrische fiets bij het retourneren.