0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
0 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 Trends Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
0 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 Trends In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
34 Jumbo introduceert Foodcoach-app Retail Outlook 25 juni 2020 34 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Prioritijd food Convenience Jumbo Verantwoord Ondernemen transparantie Volgens de supermarktketen kiezen steeds meer consumenten bewust voor een gezondere levensstijl en willen ze beter in hun vel zitten.
44 Carrefour lanceert ‘voice shopping’ Retail Outlook 19 juni 2020 44 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Prioritijd Digital Experience supermarkten cross channel Convenience Carrefour google De supermarktketen noemt het zelf “een innovatieve nieuwe dienst die de koopervaring voor voedingsmiddelen vereenvoudigt en personaliseert”.
40 Uniqlo lanceert mobiele app voor kledingadvies Retail Outlook 19 juni 2020 40 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Prioritijd De Digitale Superconsument Uniqlo Convenience Mode Shop (social) Uniqlo wil het voor shoppers makkelijker maken om outfits van Instagram zelf te gaan dragen of om nieuwe items te vinden die in de garderobe zullen passen.
35 The Avocado Show dekt virtueel de tafel voor je Retail Outlook 12 juni 2020 35 Trends Individualisering The Avocado Show Nieuwe markten Maatwerk communicatie Prioritijd Experience Partnerships De Digitale Superconsument food FoodStory Share (social) The Avocado Show lanceert de Hologram App om de wereldwijde connectie met liefhebbers van het restaurant te blijven onderhouden.
38 Social Friendz start met eerste influencer webshop Retail Outlook 4 juni 2020 38 Trends Individualisering Nieuwe markten Maatwerk communicatie De Digitale Superconsument Elektronica Share (social) Nieuwe winkelconcepten Multimedia Social Friendz Marketing agency Social Friendz gaat met haar eigen webshop nog een stapje verder in de (online) influencerwereld.
64 Plus digitaliseert met elektronische schaplabels Retail Outlook 28 mei 2020 64 Trends Individualisering Prijstransparantie Maatwerk communicatie Prioritijd supermarkten Convenience consuminderen PLUS Volgens Plus streeft zij ernaar om de customer experience te verbeteren.
35 Google lanceert spraakbevestiging voor aankopen met Assistant Retail Outlook 26 mei 2020 35 Trends Individualisering Maatwerk communicatie Prioritijd Het nieuwe betalen cross channel Convenience Overige google Het gaat nu nog om een vroege pilot die nog niet voor iedereen beschikbaar is, aldus Google.
52 Shopify introduceert nieuwe shopping app Retail Outlook 30 april 2020 52 Trends Individualisering Shopify Maatwerk communicatie Prioritijd pure player De Digitale Superconsument Convenience Lokaal Shop (social) transparantie Shopify zorgt er met hun Shop-app voor dat er een frictieloze manier van shoppen wordt aangeboden door een bundeling van retailers en merken.
35 1point5-app moet helpen bij social distancing Retail Outlook 30 maart 2020 35 Trends Individualisering Nieuwe markten Maatwerk communicatie Elektronica Nieuwe winkelconcepten LTO Network Verantwoord Ondernemen transparantie Volgens Cardoso is het laten zien van een boodschap op je smartphone minder ongemakkelijk dan daadwerkelijk tegen een ander te zeggen dat ze afstand moeten bewaren.