0 Vrumona versnelt duurzaamheid en relevantie Retail Outlook 23 april 2024 Trends Vrumona, nu onder Royal Unibrew, versnelt haar inspanningen op het gebied van efficiëntie en verduurzaming, en introduceert daarbij een vernieuwde missie: "we change drinking for the better." Deze overname opent de deur naar nieuwe mogelijkheden voor innovatie en verbetering van de bedrijfsprocessen.
0 Let op valkuilen bij AI-gestuurde klantcommunicatie! Retail Outlook 22 april 2024 Trends AI-gedreven chatbots veranderen klantcommunicatie in retail, vergelijkbaar met de impact van de eerste iPhone.
0 E-commerce, de nieuwe Tata Steel? Retail Outlook 19 april 2024 Trends Het is het dertigjarig jubileum van e-commerce, maar er is bezorgdheid over de houdbaarheid van de huidige werkwijze.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
61 Estée Lauder bereikt de klant dankzij Spotify en Google Home Retail Outlook 4 november 2020 61 Trends Estée Lauder Spotify google omnichannel direct-to-consumer gezichtverzorging corona Een unieke marketing ervaring creëeren in tijden van de coronapandemie is een uitdaging, maar Estée Lauder weet de klant op een unieke manier te bereiken door o.a. afspeellijsten, augmented reality (AR), videospellen, hashtag-uitdagingen op social media en livestreams.
72 Unieke collecties zijn de toekomst Radio Retail 24 september 2020 72 Podcasts schoenenzaken omnichannel zichtbaarheid Dimitri van der Ark en Daan Merckx gaan in gesprek met Joël Timmerman, één van de drie eigenaren van Schoenenzaken (Groningen en Zwolle). Deze drie heren willen Nederland veroveren met een bijzondere en unieke schoenencollectie voor mannen. Zowel in hun eigen fysieke winkels, shop in shops en online. Zij mogen als enige schoenenretailer schoenen kleuren van het premium merk Harris (Florence, Parijs en Groningen).
143 Leer de consument van het nieuwe normaal kennen Evy Ruers 11 september 2020 143 Reports Coronacrisis Consumentengedrag omnichannel Door de coronacrisis is consumenten gedrag gigantisch veranderd.
114 De heruitvinding van retail Evelijn Vissers 28 augustus 2020 114 Reports Coronacrisis Consumentengedrag omnichannel In 90 dagen tijd zijn we 10 jaar vooruitgegaan in de digitale acceptatie van consumenten en bedrijven.
84 Intersport steunt lokale ondernemers Retail Outlook 7 juli 2020 84 Trends Intersport Lokaal omnichannel Intersport Duitsland lanceert ‘Spielmacher-Prinzip’ waarmee lokale Intersport-retailers ondersteund worden.
152 Koffie bij van Pommeren! Radio Retail 5 juni 2020 152 Podcasts van pommeren Horeca omnichannel Sebastiaan van Pommeren is derde generatie van het familie bedrijf Van Pommeren in Utrecht.
91 Breaking brands - leer van Bershka, Crisp en Carvana Retail Outlook 31 maart 2020 91 Blogs Breaking Brands Bershka crisp Carvana omnichannel Raak geïnspireerd door innovatieve concepten die inspelen op de verschillende retailtrends voor nu en de toekomst - welke breaking brands gaan jou inspireren?
72 Breaking brands - de tijd van verandering is aangebroken! Retail Outlook 28 februari 2020 72 Blogs Breaking Brands omnichannel Convenience Experience duurzaamheid Winkels zijn relevanter geworden dan ooit, omdat de consument zijn ervaringen graag wil delen - tegelijkertijd heeft retail nooit eerder een grotere transformatie ondergaan.
133 Kansen benutten door winkels en online te combineren Olaf Zwijnenburg 13 februari 2020 133 Blogs omnichannel digitalisering Partnerships businesskansen In al het online geweld zou je bijna vergeten dat het overgrote deel van de retailverkopen nog steeds via winkels gaat en dat juist de combinatie van winkels en online enorm krachtig is.