0 Leeftijdsverificatie bij zelfscan Retail Outlook 8 mei 2024 Trends Een op AI gebaseerde oplossing, momenteel getest in Duitsland, heeft de noodzaak voor tussenkomst van kassamedewerkers bij 80% van de transacties met leeftijdsbeperkingen geëlimineerd, zoals fabrikant Diebold Nixdorf.
0 Terrassen op een milieuvriendelijke manier verwarmen Retail Outlook 7 mei 2024 Trends In Nederland kan het weer alle kanten opgaan, wat het voor terraseigenaren uitdagend maakt om gasten een comfortabele ervaring te bieden.
0 Lidl België verlaagt prijzen voor meer plantaardige verkoop Retail Outlook 6 mei 2024 Trends Lidl België heeft aangekondigd dat ze permanent de prijzen van plantaardige eiwitproducten gaan verlagen tot het niveau van de dierlijke varianten.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
39 Bol.com lanceert Thuisblijvertjes: een digitale boekenclub Retail Outlook 24 maart 2020 39 Trends Bol.com Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis Partnerships Dept Convenience Elektronica Verantwoord Ondernemen transparantie Door het coronavirus kunnen kinderen niet naar school en moeten veel ouders thuiswerken.
48 Productie van ontsmettingsalcohol en handgels nieuwe 'corona-ind Retail Outlook 20 maart 2020 48 Trends Nieuwe markten Partnerships BrewDog Filliers LVMH Parfumerie Branches vervagen Overige Verantwoord Ondernemen transparantie De stokerijen, distilleerderijen en het Franse modehuis leveren met deze groot opgezette productie van ontsmettingsmiddelen een mooie bijdrage aan de nieuwe 'corona-industrie'.
39 GM en Tesla gaan ventilatoren produceren voor beademingsapparatu Retail Outlook 19 maart 2020 39 Trends General Motors Nieuwe markten Partnerships Branches vervagen Tesla Overige Verantwoord Ondernemen transparantie De extra capaciteit die General Motors en Tesla kunnen leveren bieden de ziekenhuizen op dit moment een helpende hand in de strijd tegen het coronavirus. Door het sluiten van autofabrieken en/of het minder inzetten van personeel levert een overschot aan expertise rondom het produceren van ventilatoren. De autofabrikanten zetten hun eigen kennis en expertise in voor een nieuwe (andere) branche die het op dit moment misschien wel het meest nodig heeft.
40 Spar University stelt personeel beschikbaar voor ziekenhuizen Retail Outlook 17 maart 2020 40 Trends Nieuwe markten Partnerships supermarkten food SPAR University Verantwoord Ondernemen transparantie Spar University laat weten niet achterover te willen leunen na de sluiting van zijn winkels, maar juist proactief een steentje te willen bijdragen.
126 Kruidvat lanceert eerste eigen make-up lijn Retail Outlook 11 maart 2020 126 Trends Prioritijd Kruidvat Convenience drogisterij Verantwoord Ondernemen transparantie Kruidvat heeft met de eigen make-up lijn als doel om de ochtendroutine zo makkelijk mogelijk te maken, door zo min mogelijk stappen te hoeven doorlopen.
41 Henkel test navulstations voor vloeibaar wasmiddel Retail Outlook 10 maart 2020 41 Trends Henkel Nieuwe markten Rossmann Partnerships Health & Wellness drogisterij hergebruik consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie Henkel wil de hoeveelheid nieuw plastic uit fossiele bronnen in haar consumentenproducten met vijftig procent verminderen.
40 H&M gaat leveranciers delen Retail Outlook 9 maart 2020 40 Trends Nieuwe markten Partnerships Mode H&M Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Met deze nieuwe stap wil de Zweedse modegroep de mode-industrie duurzamer maken, kennis delen en de logistieke keten transformeren en verbeteren om de sector zo toekomstbestendig te maken.
37 Connexxion wil naast reizigers ook pakketten vervoeren Retail Outlook 6 maart 2020 37 Trends Connexxion Nieuwe markten Prioritijd PostNL Partnerships cross channel Convenience Snelle en flexibele logistiek Overige Verantwoord Ondernemen transparantie Connexxion wil door efficiënt samen te werken met bezorgdiensten het aantal lege lijnbussen en halfvolle bezorgbussen verminderen.
43 Colruyt brengt kruiden uit eigen 'vertical farm' op de markt Retail Outlook 6 maart 2020 43 Trends Colruyt supermarkten hergebruik consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie Volgens de supermarktketen kan vertical farming een antwoord zijn op de alsmaar hogere verwachtingen van klanten op het vlak van verantwoord consumeren.