0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
0 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 Trends Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
0 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 Trends In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
56 De Bijenkorf opent eigen patisserie Retail Outlook 5 juni 2020 56 Trends Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis Experience food De bijenkorf Lokaal Nieuwe winkelconcepten transparantie “Met de opening van Patisserie de Bijenkorf is een prominente plek in de stad ontstaan, waar zowel de creaties uit onze Meesterbanketbakkerij als lokale Amsterdamse producten een podium vinden,” aldus De Bijenkorf.
59 Colruyt test zakelijke supermarktformule Retail Outlook 3 juni 2020 59 Trends Nieuwe markten Prioritijd Colruyt supermarkten Convenience Lokaal Nieuwe winkelconcepten transparantie Volgens de supermarktketen is de regio Brussel heel uitdagend, biedt het veel kansen en spreekt het dan ook voor zich dat er een winkelformule gevestigd wordt die beter inspeelt op de lokale behoeften.
52 Shopify introduceert nieuwe shopping app Retail Outlook 30 april 2020 52 Trends Individualisering Shopify Maatwerk communicatie Prioritijd pure player De Digitale Superconsument Convenience Lokaal Shop (social) transparantie Shopify zorgt er met hun Shop-app voor dat er een frictieloze manier van shoppen wordt aangeboden door een bundeling van retailers en merken.
34 Flexyapp bundelt fysieke winkeliers Retail Outlook 20 april 2020 34 Trends Fast App Nieuwe markten Prioritijd Partnerships De Digitale Superconsument Convenience Elektronica Lokaal Flexyapp Shop (social) transparantie Het initiatief voor Flexyapp komt tot stand door een samenwerking tussen het Almeerse bedrijf Fast App en rapper Ali B.
39 Bringly stelt platform beschikbaar voor lokale retailers in Amst Retail Outlook 8 april 2020 39 Trends Nieuwe markten Partnerships cross channel Online needs offline Snelle en flexibele logistiek Bringly Lokaal Overige Verantwoord Ondernemen transparantie Door het platform beschikbaar te stellen wil Bringly lokale ondernemers in Amsterdam die zijn getroffen door het coronavirus een handje helpen.
42 Nelson Schoenen opent zijn grootste winkel in Groningen Retail Outlook 8 april 2020 42 Trends Nelson Schoenen Nieuwe markten Schoenen Prioritijd Experience food Lokaal Nieuwe winkelconcepten transparantie Met de opening van de premium store in Groningen biedt Nelson klanten een totale beleving in de winkel.
35 Hornbach geeft 'Kerstboom voor een ander' Retail Outlook 16 december 2019 35 Trends Individualisering Nieuwe markten Partnerships Bouwmarkten Hornbach Lokaal Maatwerk service Verantwoord Ondernemen transparantie Met deze actie wil Hornbach er verandering in brengen dat niet iedereen vanzelfsprekend een gezellige en warme kerst heeft.
33 Groningse retailers bundelen aanbod op online platform Warenhuis Retail Outlook 9 december 2019 33 Trends Nieuwe markten Partnerships cross channel Online needs offline Warenhuis Groningen Lokaal Overige transparantie Met het bundelen van het lokale aanbod hopen de Groningse ondernemers de online zichtbaarheid te vergroten.
35 Infarm: de instore-kas met kruiden en groenten Retail Outlook 2 december 2019 35 Trends Nieuwe markten Infarm food Lokaal Nieuwe winkelconcepten Verantwoord Ondernemen transparantie Het concept van Infarm sluit naadloos aan op de huidige trends, waarin lokaal geteelde boerderijproducten op biologische basis steeds populairder zijn geworden in combinatie met een toegenomen interesse voor gezond eten en maatschappelijke belangstelling voor ecologisch voedsel.