0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 “Daar is mijn aversie tegen plastic ontstaan!” Dirk Mulder 21 juni 2024 Podcasts Elk jaar belanden 1,5 miljard plastic tandpasta tubes op stortplaatsen en in onze oceanen. Daarom wil Smyle badkamers vrij van plastic maken.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
38 Porsche start online verkoop auto’s in Duitsland Retail Outlook 30 oktober 2019 38 Trends cross channel Porsche Online needs offline hergebruik consuminderen Overige Het online aanbieden van de auto’s is onderdeel van de omnichannel strategie van het Duitse automerk.
40 Lidl test afhaalservice in België Retail Outlook 17 oktober 2019 40 Trends Lidl Prioritijd supermarkten food cross channel Online needs offline Convenience Lidl startte vorig jaar met leveringen aan huis in Gent.
52 Primark producten vier keer zo duur aangeboden bij Amazon Retail Outlook 16 oktober 2019 52 Trends amazon Primark cross channel Online needs offline Mode Speelgoed Het nieuwe midden Overige Price-value Primark wil via dit Twitter-bericht klanten aanmoedigen de winkels te bezoeken om waar voor hun geld te krijgen.
43 Boekhandel Paagman werkt aan interactieve kiosk Retail Outlook 15 oktober 2019 43 Trends Nieuwe markten cross channel Online needs offline Paagman Boeken/Tijdschriften Nieuwe winkelconcepten Volgens Fabian Paagman, eigenaar, is al jaren gewerkt aan de ontwikkeling van het nieuwe concept.
46 Adidas eerste merk dat direct via Snapchat game verkoopt Retail Outlook 10 oktober 2019 46 Trends Nieuwe markten Schoenen Prioritijd Snapchat Experience Partnerships cross channel Online needs offline Mode Adidas Adidas is de samenwerking met Snapchat aangegaan om op een unieke manier zijn nieuwe collectie honkbalschoenen te lanceren.
45 Zalando gebruikt VR in nieuwe pop-up store Retail Outlook 3 oktober 2019 45 Trends Prioritijd Experience cross channel Online needs offline Mode Zalando De pop-up store is onderdeel van Zalando’s ‘free to be’ campagne.
42 Belgische consumenten kunnen online bestellen bij Costes Retail Outlook 25 september 2019 42 Trends Import / Export Nieuwe markten Costes cross channel Online needs offline Mode Door nu ook online aan te bieden in België maakt Costes zich voor een grote groep beschikbaar.
43 Luxe kindermerk Donsje opent eerste fysieke winkel Retail Outlook 24 september 2019 43 Trends Schoenen Prioritijd Experience cross channel Online needs offline Donsje Mode Donsje opent een fysieke winkel omdat ze geloven dat online en offline winkels elkaar versterken en hiermee de beste merkbeleving aan de klant kunnen bieden.
45 Speelgoedsite Lobbes gaat samenwerken met fysieke speelgoedwinke Retail Outlook 23 september 2019 45 Trends Lobbes Nieuwe markten Partnerships cross channel Online needs offline Speelgoed Mocht de testfase van de samenwerking een succes zijn dan wil de webshop met meer winkels gaan samenwerken.