0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
4 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Wouter Kolk Retail Outlook 5 december 2024 Podcasts Deze keer te gast bij onze allerlaatste Thoughtful Thursday: Wouter Kolk, ex-CEO Ahold Delhaize.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
44 IKEA geeft klanten de regie over data Retail Outlook 3 februari 2020 44 Trends Individualisering wonen IKEA Maatwerk communicatie Prioritijd Convenience Open en eerlijk transparantie Veel van de genoemde opties zijn al wel beschikbaar, maar IKEA gaat deze nu prominent benoemen.
48 Lidl lanceert in België eigen vleesvervangende burgers en gehakt Retail Outlook 30 januari 2020 48 Trends Lidl Prioritijd supermarkten food Convenience Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Uit cijfers van het Belgische statistiekbureau Statbel eten Belgen 8,8% minder vlees dan tien jaar geleden.
37 Quorn voegt CO2-label toe aan zijn verpakkingen Retail Outlook 14 januari 2020 37 Trends Prioritijd Quorn food Convenience Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Quorn wil hiermee consumenten informeren over de milieu-impact van zijn producten en noodzakelijke informatie aan mensen opdat ze gefundeerde beslissingen kunnen nemen over het voedsel dat ze eten en het effect ervan op het klimaat.
42 H&M publiceert de productieketen Retail Outlook 20 december 2019 42 Trends Prijstransparantie Mode H&M consuminderen Open en eerlijk transparantie De mode-industrie geeft vaak weinig informatie prijs als het gaat om de oorsprong van de verkochte kleding.
116 Jumbo maakt keten inzichtelijk met behulp van blockchain Retail Outlook 18 oktober 2019 116 Trends Individualisering Maatwerk communicatie food Jumbo Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Consumenten hebben steeds meer behoefte aan transparantie.
70 Helft van consumenten vindt duurzaamheid belangrijk Retail Outlook 17 september 2019 70 Trends wonen Prijstransparantie food Mode Elektronica hergebruik consuminderen Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Dit blijkt uit het onderzoek 'Duurzaam richting 2030' van Q&A en ABN AMRO.
9 PLUS kiest voor een transparante, eigen, gesloten keten voor ver Retail Outlook 12 september 2019 9 Trends supermarkten PLUS Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie PLUS zet op deze manier in op het aanbieden van lekkerder en verantwoorder vlees.
49 COS lanceert Restore collectie Retail Outlook 2 september 2019 49 Trends H&M group Mode hergebruik consuminderen Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk COS transparantie De Restore collectie wordt gezien als een belangrijke test voor de H&M Groep, waarbij een business model wordt getest voor een circulaire economie.
59 De Bijenkorf introduceert groen, duurzaamheidslabel Retail Outlook 28 augustus 2019 59 Trends Warenhuis De bijenkorf Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Door het toevoegen van de groene labels kunnen consumenten eenvoudig een bewuste keuze maken.