0 Vrumona versnelt duurzaamheid en relevantie Retail Outlook 23 april 2024 Trends Vrumona, nu onder Royal Unibrew, versnelt haar inspanningen op het gebied van efficiëntie en verduurzaming, en introduceert daarbij een vernieuwde missie: "we change drinking for the better." Deze overname opent de deur naar nieuwe mogelijkheden voor innovatie en verbetering van de bedrijfsprocessen.
0 Let op valkuilen bij AI-gestuurde klantcommunicatie! Retail Outlook 22 april 2024 Trends AI-gedreven chatbots veranderen klantcommunicatie in retail, vergelijkbaar met de impact van de eerste iPhone.
0 E-commerce, de nieuwe Tata Steel? Retail Outlook 19 april 2024 Trends Het is het dertigjarig jubileum van e-commerce, maar er is bezorgdheid over de houdbaarheid van de huidige werkwijze.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
51 Lush opent grootste filiaal ter wereld in Liverpool Retail Outlook 21 maart 2019 51 Trends Nieuwe markten Prioritijd Experience Health & Wellness Parfumerie drogisterij Lush Branches vervagen Nieuwe winkelconcepten Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie De flagship heeft een hele nieuwe stijl bestaande uit nieuwe concepten en eerder gelanceerde ideeën.
12 Albert Heijn sluit zich als eerste retailer aan bij Tony's Open Retail Outlook 13 maart 2019 12 Trends Albert Heijn food Tony's Chocolonely Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Albert Heijn en Tony's Chocolonely werken samen om de cacaoketen transparanter en duurzamer te maken.
46 Nederland verwelkomt eerste Dunkin' store in Almere Retail Outlook 21 februari 2019 46 Trends Dunkin' Nieuwe markten Prioritijd Experience food Nieuwe winkelconcepten Open en eerlijk transparantie Dunkin' Donuts Met het vernieuwde concept en het verschuiven van de focus van de welbekende donut naar fairtrade koffie en ontbijt, wil Dunkin' duidelijk maken dat het merk meer levert dan enkel zoetigheid.
52 Dirk helpt bij het maken van verantwoorde keuzes Retail Outlook 28 januari 2019 52 Trends Prioritijd Dirk supermarkten Convenience Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Dirk wil de consument graag ondersteunen bij het maken van een verantwoorde keuze.
90 Zeeman streeft naar meer transparantie Retail Outlook 13 december 2018 90 Trends Zeeman Mode Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Zeeman kreeg veel vragen en opmerkingen vanuit de klant over de goedkope kleding in het assortiment.
11 Albert Heijn maakt chocoladeketen inzichtelijk samen met Tony's Retail Outlook 4 december 2018 11 Trends Individualisering Albert Heijn Nieuwe markten Maatwerk producten Partnerships supermarkten Tony's Chocolonely Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk Barry Callebaut transparantie Albert Heijn wil meewerken aan het doel van Tony's Chocolonely voor slaafvrije chocolade.
72 Holland & Barrett verbant microplastics en parabenen Retail Outlook 22 november 2018 72 Trends Holland & Barrett Health & Wellness Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Door microplastics en parabenen te verbannen, wil Holland & Barrett zoveel mogelijk consumenten bewust maken van het feit dat veel reguliere verzorgingsproducten deze schadelijke stoffen bevatten.
44 Albert Heijn haalt houdbaarheidsdatum van groente en fruit Retail Outlook 18 oktober 2018 44 Trends Albert Heijn food Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Uit onderzoek van de Wageningen Universiteit blijkt dat er in Nederland jaarlijks twee miljoen ton voedsel wordt verspild.
52 Albert Heijn en Refresco maken sinaasappelsap keten transparant Retail Outlook 21 september 2018 52 Trends Individualisering Albert Heijn Refresco Nieuwe markten Maatwerk communicatie Digital Experience Partnerships supermarkten food cross channel Open en eerlijk transparantie Dit is de eerste keer dat consumenten de productie van een product als sinaasappelsap in zoveel detail kunnen volgen.