0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 “Daar is mijn aversie tegen plastic ontstaan!” Dirk Mulder 21 juni 2024 Podcasts Elk jaar belanden 1,5 miljard plastic tandpasta tubes op stortplaatsen en in onze oceanen. Daarom wil Smyle badkamers vrij van plastic maken.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
56 Lush opent grootste filiaal ter wereld in Liverpool Retail Outlook 21 maart 2019 56 Trends Nieuwe markten Prioritijd Experience Health & Wellness Parfumerie drogisterij Lush Branches vervagen Nieuwe winkelconcepten Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie De flagship heeft een hele nieuwe stijl bestaande uit nieuwe concepten en eerder gelanceerde ideeën.
12 Albert Heijn sluit zich als eerste retailer aan bij Tony's Open Retail Outlook 13 maart 2019 12 Trends Albert Heijn food Tony's Chocolonely Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Albert Heijn en Tony's Chocolonely werken samen om de cacaoketen transparanter en duurzamer te maken.
49 Nederland verwelkomt eerste Dunkin' store in Almere Retail Outlook 21 februari 2019 49 Trends Dunkin' Nieuwe markten Prioritijd Experience food Nieuwe winkelconcepten Open en eerlijk transparantie Dunkin' Donuts Met het vernieuwde concept en het verschuiven van de focus van de welbekende donut naar fairtrade koffie en ontbijt, wil Dunkin' duidelijk maken dat het merk meer levert dan enkel zoetigheid.
55 Dirk helpt bij het maken van verantwoorde keuzes Retail Outlook 28 januari 2019 55 Trends Prioritijd Dirk supermarkten Convenience Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Dirk wil de consument graag ondersteunen bij het maken van een verantwoorde keuze.
99 Zeeman streeft naar meer transparantie Retail Outlook 13 december 2018 99 Trends Zeeman Mode Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Zeeman kreeg veel vragen en opmerkingen vanuit de klant over de goedkope kleding in het assortiment.
11 Albert Heijn maakt chocoladeketen inzichtelijk samen met Tony's Retail Outlook 4 december 2018 11 Trends Individualisering Albert Heijn Nieuwe markten Maatwerk producten Partnerships supermarkten Tony's Chocolonely Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk Barry Callebaut transparantie Albert Heijn wil meewerken aan het doel van Tony's Chocolonely voor slaafvrije chocolade.
85 Holland & Barrett verbant microplastics en parabenen Retail Outlook 22 november 2018 85 Trends Holland & Barrett Health & Wellness Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Door microplastics en parabenen te verbannen, wil Holland & Barrett zoveel mogelijk consumenten bewust maken van het feit dat veel reguliere verzorgingsproducten deze schadelijke stoffen bevatten.
54 Albert Heijn haalt houdbaarheidsdatum van groente en fruit Retail Outlook 18 oktober 2018 54 Trends Albert Heijn food Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Uit onderzoek van de Wageningen Universiteit blijkt dat er in Nederland jaarlijks twee miljoen ton voedsel wordt verspild.
61 Albert Heijn en Refresco maken sinaasappelsap keten transparant Retail Outlook 21 september 2018 61 Trends Individualisering Albert Heijn Refresco Nieuwe markten Maatwerk communicatie Digital Experience Partnerships supermarkten food cross channel Open en eerlijk transparantie Dit is de eerste keer dat consumenten de productie van een product als sinaasappelsap in zoveel detail kunnen volgen.