0 Vrumona versnelt duurzaamheid en relevantie Retail Outlook 23 april 2024 Trends Vrumona, nu onder Royal Unibrew, versnelt haar inspanningen op het gebied van efficiëntie en verduurzaming, en introduceert daarbij een vernieuwde missie: "we change drinking for the better." Deze overname opent de deur naar nieuwe mogelijkheden voor innovatie en verbetering van de bedrijfsprocessen.
0 Let op valkuilen bij AI-gestuurde klantcommunicatie! Retail Outlook 22 april 2024 Trends AI-gedreven chatbots veranderen klantcommunicatie in retail, vergelijkbaar met de impact van de eerste iPhone.
0 E-commerce, de nieuwe Tata Steel? Retail Outlook 19 april 2024 Trends Het is het dertigjarig jubileum van e-commerce, maar er is bezorgdheid over de houdbaarheid van de huidige werkwijze.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
28 Albert Heijn maakt productieproces huismerkproducten inzichtelij Retail Outlook 13 augustus 2019 28 Trends Albert Heijn supermarkten Lokaal Open en eerlijk transparantie De supermarktketen wil met de wereldkaart de transparantie verhogen van zijn assortiment en hiermee zorgen dat klanten met een gerust hart boodschappen kunnen doen.
47 Zalando breidt aanbod duurzame merken uit Retail Outlook 19 juli 2019 47 Trends Mode Zalando Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Zalando speelt met de uitbreiding in op de toenemende interesse in duurzaamheid.
44 Nestlé maakt chocolade van enkel cacao Retail Outlook 17 juli 2019 44 Trends Nieuwe markten Nestlé food Nieuwe winkelconcepten Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Met deze nieuwe chocolade biedt Nestlé chocoladeliefhebbers een nieuwe chocolade die volledig is gemaakt van de cacaovrucht zonder toevoeging van geraffineerde suiker.
42 Zeeman lanceert extreem dure én extreem goedkope sneaker Retail Outlook 28 mei 2019 42 Trends Prijstransparantie Zeeman Mode consuminderen Overige Open en eerlijk transparantie Zeeman maakt de schoenen uit protest tegen overdreven dure merken.
33 Instock lanceert online marktplaats tegen voedselverspilling Retail Outlook 27 mei 2019 33 Trends Nieuwe markten Partnerships food Instock Lokaal Nieuwe winkelconcepten Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Het initiatief is een resultaat van verschillende samenwerkingen met partijen die ook willen werken volgens circulaire principes. Instock wil horeca stimuleren producten te gebruiken die nog prima in orde zijn, maar anders worden weggegooid omdat ze bijvoorbeeld niet voldoen aan bepaalde eisen (denk aan vorm of gewicht) of omdat er een overschot van is.
29 H&M zet in op transparantie binnen kledingketen Retail Outlook 30 april 2019 29 Trends Prijstransparantie Mode H&M consuminderen Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Door open en transparant te zijn over de herkomst van haar producten hoopt de fashion retailer een voorbeeld te zijn voor andere mode retailers en klanten te stimuleren om duurzamere keuzes te maken.
46 Albert Heijn maakt supply chain eieren transparant Retail Outlook 3 april 2019 46 Trends Albert Heijn supermarkten Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Albert Heijn wil transparanter zijn over haar supply chains.
43 H&M streeft naar 100% duurzaam textiel in 2030 Retail Outlook 27 maart 2019 43 Trends Mode H&M Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie H&M wil toewerken naar een transparante toevoerketen met onafhankelijk gekeurde leveranciers.
153 Starbucks deelt laatste plannen op het gebied van duurzaamheid Retail Outlook 25 maart 2019 153 Trends food Starbucks Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Starbucks onderzoekt de voordelen van digitale traceerbaarheid.