0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
0 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 Trends Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
0 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 Trends In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
96 Marktplaats voert feedbacksysteem in Retail Outlook 28 augustus 2018 96 Trends Prioritijd De Digitale Superconsument Convenience Share (social) marktplaats Overige Open en eerlijk transparantie Het doel van de nieuwe functie is om de betrouwbaarheid van een onderhandeling te verhogen en fraude tegen te gaan.
49 Chiquita toont met Shazam-app zijn duurzaamheid aan consumenten Retail Outlook 2 augustus 2018 49 Trends Nieuwe markten Shazam Prioritijd Digital Experience Experience Partnerships De Digitale Superconsument food cross channel Search Verantwoord Ondernemen Chiquita Open en eerlijk transparantie Met de stickers wil Chiquita de consument een kijkje achter de schermen geven en laten zien hoe hij duurzaamheid binnen de organisatie heeft geïmplementeerd.
50 Greenpeace komt met online reisvergelijker Retail Outlook 12 juni 2018 50 Trends Groenereiswijzer.nl De Digitale Superconsument Greenpeace Reizen Search Open en eerlijk transparantie De Groenereiswijzer.nl richt zich specifiek op het vervoermiddel.
54 Nederlandse Lidl-filialen volgend jaar zonder gas Retail Outlook 29 mei 2018 54 Trends Lidl supermarkten Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Lidl vindt efficiëntie belangrijk.
44 Patagonia wil digitaal platform Action Works in Europa lanceren Retail Outlook 22 mei 2018 44 Trends Import / Export Nieuwe markten Mode Patagonia Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Het doel van het online platform is om informatie te verstrekken over lokale milieukwesties en klanten hier meer bij te betrekken.
46 P&G gaat voor 100% recyclebare verpakkingen Retail Outlook 18 april 2018 46 Trends Procter & Gamble Overige Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Door middel van de duurzaamheidsdoelen wil Procter & Gamble haar voetafdruk verder verminderen.
61 Pop-up restaurant van Albert Heijn geopend in Amsterdam Retail Outlook 10 april 2018 61 Trends Albert Heijn Nieuwe markten Prioritijd Experience Partnerships supermarkten food Zon fruit & vegetables Branches vervagen Open en eerlijk transparantie Volgens Albert Heijn eten Nederlandse consumenten te weinig groente en fruit.
66 Lidl Nederland wil duurzaamheidsslag maken in verpakkingen Retail Outlook 27 maart 2018 66 Trends Lidl Nederland supermarkten Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Lidl Nederland vindt het belangrijk om de klimaatimpact van de bedrijfsvoering van de supermarkt te verminderen en het milieu te beschermen.
69 Supermarkt in Wageningen komt met 'verspillingsschap' Retail Outlook 20 maart 2018 69 Trends supermarkten Jumbo Lokaal Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Het doel is om doormiddel van het schap consumenten nog bewuster te maken van alle verspillingen die gedaan worden.