0 McDonald's zet AI-robot aan de kant Retail Outlook 25 juni 2024 Trends McDonald's heeft besloten om de AI-robots in hun Amerikaanse restaurants te verwijderen nadat klanten steeds vaker problemen ondervonden met de technologie.
0 MediaMarkt lanceert retailpodcast Retail Outlook 24 juni 2024 Trends MediaMarkt lanceert een podcastserie genaamd 'Let’s Talk Retail', gericht op andere retailers in plaats van consumenten, waarin trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland worden besproken.
0 Nieuwe app Studio Anneloes verhoogt conversie Retail Outlook 21 juni 2024 Trends Studio Anneloes lanceerde begin dit jaar een mobiele app die volledig geïntegreerd is met hun e-commerce platform.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
1 Thoughtful Thursday | In gesprek met Markus Konings Alyssa Vogelaar 16 mei 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Markus Konings, CEO van Sandenburg concept creation & DST experience agency.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
2 “We lopen 15 jaar achter op wat de Chinese techgiganten doen!” Dirk Mulder 12 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met John Lin, China Specialist. China staat wereldwijd bekend als voorloper op het gebied van AI.
2 Chinese platformen helpen mkb-bedrijven wereldwijd te verkopen!” Dirk Mulder 5 augustus 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Ed Sander, China tech researcher en China Specialist.
1 “Daar is mijn aversie tegen plastic ontstaan!” Dirk Mulder 21 juni 2024 Podcasts Elk jaar belanden 1,5 miljard plastic tandpasta tubes op stortplaatsen en in onze oceanen. Daarom wil Smyle badkamers vrij van plastic maken.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
56 Dirk en DekaMarkt hergebruiken citrusschillen Retail Outlook 18 december 2018 56 Trends Nieuwe markten Dekamarkt Dirk van den Broek PeelPioneers Partnerships supermarkten hergebruik consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie Uit een kist sinaasappels van 15 kilo wordt 6,5 kilo sap geperst.
46 Zalando en bpost testen met inhuislevering Retail Outlook 18 december 2018 46 Trends Nieuwe markten Prioritijd Partnerships cross channel Convenience Snelle en flexibele logistiek Mode Zalando Overige Bpost Het doel van deze proef was om te kijken naar de bereidheid van de klanten om dit te doen.
63 Bol.com zet stappen in digitalisering van duurzame keurmerken Retail Outlook 17 december 2018 63 Trends Bol.com Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis Partnerships Convenience Verantwoord Ondernemen transparantie Bol.com wil ervoor zorgen dat consumenten betere geïnformeerde keuzes kunnen maken op het gebied van duurzaamheid.
85 WE Fashion biedt persoonlijke kledingboxen aan Retail Outlook 10 december 2018 85 Trends house of einstein Individualisering WE Fashion Nieuwe markten Prioritijd Maatwerk producten Partnerships Convenience Mode Maatwerk service WE Fashion richt zich met de kledingboxen op mannen die er stylish uit willen zien, maar geen tijd of zin hebben om te shoppen.
50 Facebook test Live Video-functie Retail Outlook 10 december 2018 50 Trends Individualisering Nieuwe markten Maatwerk communicatie Digital Experience Partnerships De Digitale Superconsument Het nieuwe betalen cross channel Facebook Search Overige Shop (social) Door deze functie kunnen verkopers een beter beeld geven van hun producten.
53 United Wardrobe nu ook toegankelijk voor kledingmerken Retail Outlook 6 december 2018 53 Trends Nieuwe markten Prioritijd United Wardorbe Partnerships Convenience Mode hergebruik consuminderen Er was een grote vraag vanuit een aantal merken om gebruikte of onverkochte kleding te kunnen verkopen via United Wardrobe.
62 Albert Heijn verkoopt gebroken chocoladeletters Retail Outlook 4 december 2018 62 Trends Albert Heijn Nieuwe markten Partnerships supermarkten Verantwoord Ondernemen Food Rebels transparantie Door de stukjes te verkopen wordt verspilling van de chocoladeletters tegengegaan.
11 Albert Heijn maakt chocoladeketen inzichtelijk samen met Tony's Retail Outlook 4 december 2018 11 Trends Individualisering Albert Heijn Nieuwe markten Maatwerk producten Partnerships supermarkten Tony's Chocolonely Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk Barry Callebaut transparantie Albert Heijn wil meewerken aan het doel van Tony's Chocolonely voor slaafvrije chocolade.
37 Guess investeert in duurzaamheid Retail Outlook 3 december 2018 37 Trends Guess Nieuwe markten Partnerships Candiani Mode hergebruik consuminderen Verantwoord Ondernemen I:Collect transparantie Guess wil met het nieuwe initiatief klanten actief aanmoedigen om hun kleding te recyclen en het een nieuw leven te geven.