0 Boss introduceert een tastbare en digitale villa op Bali Retail Outlook 1 mei 2024 Trends Boss, de luxelijn van Hugo Boss, presenteert zijn zomercollectie met een exotische twist: een 'Bali-ervaring' zowel fysiek als virtueel.
0 IKEA-app maakt inrichten simpeler met AI Retail Outlook 30 april 2024 Trends IKEA heeft zijn app uitgebreid met Kreativ, een nieuwe AI-tool waarmee gebruikers hun interieur kunnen scannen, bestaande meubels virtueel kunnen verwijderen en nieuwe Ikea-producten kunnen toevoegen voor een realistische visualisatie.
0 Primera begint een proef met een tabaksspeciaalzaakconcept Retail Outlook 29 april 2024 Trends Primera lanceert een proef met een tabaksspeciaalzaak-formule als voorbereiding op tabaksvrije winkels volgens het Nationale Preventieakkoord.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
53 Primark lanceert kledinglijn met tennismerk Prince Retail Outlook 27 juli 2020 53 Trends Assortiment Nieuwe markten Primark Partnerships Mode Het nieuwe midden Sinds het coronavirus zitten we meer thuis dan normaal.
44 Concertgebouworkest en Zwitsal introduceren slaapliedjesreeks Retail Outlook 20 juli 2020 44 Trends Zwitsal Nieuwe markten Prioritijd Experience Partnerships Concertgebouworkest Multimedia Met deze slaapliedjesreeks wordt de aandacht gevestigd op het bedritueel van kinderen, ''want ook de allerkleinsten verdienen het allerhoogste niveau,'' aldus Zwitsal.
41 Linda en Albert Heijn lanceren tijdschrift Vrucht Retail Outlook 13 juli 2020 41 Trends Albert Heijn Nieuwe markten Prioritijd Partnerships Linda supermarkten Convenience Boeken/Tijdschriften Verantwoord Ondernemen transparantie Door meer aandacht te geven aan groente en fruit, hoopt Albert Heijn meer bewustzijn hierover te creëren bij consumenten.
83 PostNL test nieuwe bezorgfiets Retail Outlook 7 juli 2020 83 Trends Nieuwe markten PostNL Partnerships cross channel Snelle en flexibele logistiek Overige Verantwoord Ondernemen transparantie Met deze pilot wil PostNL erachter komen of pakketbezorging met dit nieuwe type elektrische fiets minder congestie zal veroorzaken.
31 Test in restaurants met 3D-printtechnologie voor plantaardige st Retail Outlook 6 juli 2020 31 Trends Redefine Meat Nieuwe markten Partnerships food Verantwoord Ondernemen transparantie De start-up ziet de toegepaste technologie als de volgende stap op het gebied van alternatieve eiwitten.
45 Warenhuis Galeria Inno opent online marketplace Retail Outlook 3 juli 2020 45 Trends Galeria Inno Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis Partnerships cross channel Online needs offline Convenience ‘Dit zal Galeria Inno in staat stellen om het toonaangevende omnichannel-warenhuis voor nationale en internationale klanten in België te worden’, aldus Galeria Inno.
9 Heineken, Happy Tosti en Milieuwerk gaan samenwerking aan: Socia Retail Outlook 3 juli 2020 9 Trends Heineken Nieuwe markten Prioritijd Happy Tosti Partnerships food Milieuwerk Convenience Verantwoord Ondernemen transparantie Naar eigen zeggen is Social Capital bedoeld 'om zoveel mogelijk mensen met een zichtbare of onzichtbare arbeidsbeperking een betaalde baan aan te bieden bij de partners van Heineken in de horeca en facilitaire dienstverlening.'
46 Karvan Cévitam lanceert nieuwe productinnovatie Retail Outlook 24 juni 2020 46 Trends Virtue Assortiment Nieuwe markten Partnerships food Karvan Cévitam Het nieuwe midden Gegevens die verkregen zijn door Virtue laten zien dat de jongvolwassenen minder alcoholische dranken nuttigen dan voorheen en dat hun voorkeur steeds vaker uit gaat naar non-alcoholische dranken.
41 Lidl laat leveranciers bezoeken door klimaatexperts Retail Outlook 22 juni 2020 41 Trends Lidl Nieuwe markten Partnerships supermarkten Verantwoord Ondernemen transparantie Uit onderzoek blijkt dat zeker 80 procent van de emissie afkomstig is van een zestigtal leveranciers.